مصوبه ای درباره چای و قهوه نداشتیم/ جلسات صحن علنی شورا کم نمی شود

گروه اجتماعی- زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در بازدید از غرفه افکارنیوز در نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا واقعا مصوبه ای برای نوشیدن چای و قهوه رد صحن شورا مصوب شده است اظهار داشت: به نظرم نمی آید که مصوبه ای بوده باشد، اینقدر این موضوع بی اهمیت است که واقعا نیاز به رای گیری و مصوبه ندارد، من مطمئن هستم در هیچ کدام از ادوار شورا درباره نوشیدن چای و قهوه مصوبه ای نبوده است، شاید یک توافقی بوده که در صحن شورا، مدیریت وقت شورا تشخیص داده است که چای صرف نشود اما واقعا این موضوع اصلا چیز مهمی نیست که نوشیدن یک فنجان چای نیاز به مصوبه داشته باشد.

وی افزود: طبیعی است که وقتی انسان چند ساعت مشغول کار است نیاز به نوشیدن چای و یا قهوه دارد و رفع خستگی می شود و اصلا این موضوع واقعا اینقدر بی ارزش است که اینقدر حاشیه سازی برای آن شود.

عضو شورای شهر تهران در واکنش به این موضع الویری که گفته بود نیازی نیست 8 جلسه شورا در ماه جلسه داشته باشد و دو جلسه کافی است تصریح کرد:صحبت آقای الویری اینگونه نبود، طبق قانون شورای شهر درماه دو جلسه اصلی دارد و بعد می تواند جلسات فوق العاده داشته باشد، رویه اینگونه بوده که هر هفته یک جلسه برگزار شود که در طول یک ماه از 8 جلسه ای که برگزار میشده دو جلسه اصلی و 6 جلسه فوق العاده بوده است، طبیعی است وقتی جلسه ای می گذارید از شما یک وقت و انرژی می گیرد که در صحن حضور داشته و بحث کنید.

وی افزود: سخن آقای الویری این بود که اگر ما موضوعی نداریم اگر دستور جلسه ای نیست و موضوعی وجود ندارد که نیاز به صحن شورا داشته باشد الزامی نداریم که 8 جلسه برگزار کنیم و می توان جلسات را به حداقل رساند.

صدراعظم نوری گفت: اگر موضوع خاصی وجود نداشته باشد می توانیم وقت خود را در کمیسیون ها بگذاریم و به کارشناسی مسائل پرداخت و آقای الویری از این منظر به موضوع پرداخته است و ایشان  یکی از اعضای بسیار فعال شورای شهر تهران هستند.

وی ادامه داد: واقعا اگر طرح ها و لوایح زیاد باشد و نیاز به جلسات صحن شورا باشد همه اعضا 10 و یا 12 جلسه هم با اطمینان خاطر شرکت می کنند و وظیفه خود می دانند که وقت بگذارند.

این عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: ما قبل از شروع رسمی شورا هر هفته دو جلسه داشته ایم و مستمر این جلسات ادامه پیدا کرد. در حال حاضر هم جلسات کمتر نخواهد شد و آقای الویری فقط به عنوان تذکر این موضوع را گفتند.