تشریح خدمات خاص کمیته امداد به «در راه ماندگان»

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: این خدمات به کسانی ارائه می‌شود که در شهر دیگری به‌غیر از شهر محل سکونت و زندگی‌شان به مشکلی برخورده‌اند به‌عنوان مثال کسانی که به هر دلیلی به تهران آمده‌اند و در طول اقامت‌شان در این شهر با مشکلاتی از جمله نداشتن هزینه بازگشت به شهر خودشان مواجه هستند می‌توانند از خدمات کمیته امداد استفاده کنند.

وی با بیان اینکه همراهانی که برای درمان بیمارانشان عازم شهرهای دیگر شده و هزینه اسکان در آن شهرها را ندارند نیز در شمول این خدمات قرار می‌گیرند، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) برای این افراد و کسانی که مشکلات مشابهی را در شهرهای غیر از شهر محل سکونتشان دارند، امکاناتی را در نظر گرفته‌ است.

فتاح ادامه داد: با توجه به این امکانات، دستگاه‌های مسئول در شهرها و مراکز استان‌ها نیز در جریان این خدمات کمیته امداد قرار دارند و در صورت مواجهه با چنین افرادی، آن‌ها را به کمیته امداد معرفی می‌کنند.

به‌گفته رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، این کمیته خدماتی همچون امکان بازگشت در راه ماندگان، تغذیه و حتی اسکان این افراد را عهده‌دار می‌شود.

همچنین فتاح در پایان با تأکید بر اینکه این خدمت‌رسانی با موضوع خدمت‌رسانی فوریت‌های اجتماعی متفاوت است و کمیته امداد در چنین مواردی قادر به ورود نیست، گفت: البته به‌غیر از این خدمات، معاونت حمایت کمیته امداد طرحی را در دستور کار خود دارد که در صورت تصویب آن، خدمات موردی خاص و ویژه این کمیته به‌قید فوریت در اختیار برخی محرومانی قرار می‌گیرد که در صورت تأخیر در کمک‌رسانی به این افراد، مشکلات آن‌ها تشدید و آسیب‌های آن‌ها عمیق‌تر می‌شود.