تاکید میرلوحی بر اهمیت مشارکت شهروندان در امر اداره شهر

سید محمود میرلوحی در نطق پیش از دستور بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران گفت: حدود 6 ماه از تاریخ 29 اردیبهشت ماه و روز مشارکت حداکثری مردم تهران در انتخابات شورای شهر تهران می گذرد.

وی افزود: ما 21 نفر عضو شورای شهر به عنوان لیست امید و با آرای مردم تهران، ری و تجریش افتخار حضور در کرسی شورای شهر تهران را به دست آورده ایم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران پایبندی به میثاق با مردم را یک اصل دانست و اظهارکرد: اگر چه به طور رسمی 3 ماه از فعالیت اعضای شورای شهر می گذرد اما از 6 ماه قبل، اعضا فعالیت هایی را داشته اند و ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که وفاداری به شعارها و برنامه هایی که شورای عالی به مردم ارائه کرد تلاش در جهت حفظ و تداوم امید مردم و بهبود ظاهر و جسم و جان کلان شهرها و مراکز استانها بود.

میرلوحی با تاکید بر اهمیت مشارکت شهروندان در امر اداره شهر خاطرنشان کرد: باید با ایجاد فضای گفت و گو، شرایط برای مشارکت شهروندان در امور شهر تهران فراهم شود.

وی ادامه داد: باید از انحصارگرایی در امور جلوگیری شده و از مشارکت شهروندان در فعالیت ها بهره برده شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران حفظ و بهبود مناسبات با سایر ارکان حاکمیت و قوای سه گانه را یک اصل دانست و گفت: کار و تلاش صادقانه در جهت بهبود شاخص های زندگی آرام و رضایت بخش در شهر الزامی است.

میرلوحی بیان کرد: پایتخت کشور استحقاق برخورداری از توسعه توام با عدالت اجتماعی را دارد و باید به این موضوع توجه شود که حاشیه نشینی، آسیب های اجتماعی و دغدغه اشتغال زیبنده شهر تهران نیست.

وی به همدلی شهرداری و دولت اشاره و تصریح کرد: بهبود مناسبات دولت و مدیریت شهری و شرکت شهردار تهران در جلسات هیئت دولت نوید بخش سامان یافتن مسائل مزمن از جمله حمل و نقل عمومی، پسماند، بافت فرسوده، مالیات برارزش افزوده و قانونمند شدن منابع پایدار و مدیریت یکپارچه شهری است.