خبری خوش برای معلولان و سالمندان

کیوان دواتگران با اشاره به فعالیت مرکز تخصصی آرمان-شایان به معلولان و سالمندان، اظهار کرد: این مرکز زیر نظر بهزیستی بوده و به صورت هیات امنایی اداره می شود که توسط خیرین احداث و از سال ۹۴ به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر این مرکز تخصصی توانبخشی ادامه داد: مرکز آرمان - شایان شامل ۱۲ بخش خدماتی از جمله خدمات پزشکی، دندانپزشکی، داروخانه، فیزوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی شناسایی، بینایی سنجی، ارتوپدی، مرکز روزانه سالمندان، واحد مشاوره معلولان و خانواده هایشان، مرکز روزانه اوتیسم و مرکز  آزمایشگاه تشخیص طبی است.

دواتگران به ارائه خدمات به معلولان و سالمندانی که توان پرداخت هزینه‌های درمانی و پزشکی خود را ندارند اشاره کرد و افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته با بهزیستی شهر تهران، افرادی که توسط بهزیستی معرفی شوند به صورت رایگان تحت درمان قرار می‌گیرد.

 مدیر کل سابق دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی همچنین به ارائه خدمات رایگان به بیماران ام اس اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس تفاهمنامه امضا شده بین مرکز و انجمن ام اس، خدمات به این بیماران به صورت رایگان ارائه می شود.

وی تصریح کرد: همزمان با آغاز ولادت حضرت ولیعصر(ع) و همچنین ۱۲ آذر روز جهانی معلولان، خدمات رایگان برای سالمندان و معلولان به همراه خانواده هایشان در بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

دواتگران افزود: خدماتی از جمله غربالگری بینایی، شنوایی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، غربالگری اختلالات عضلانی-اسکلتی در طرح یک روزه خدمات رایگان به سالمندان و معلولان در نظر گرفته شده است.