تنها 22 سوله مدیریت بحران در اختیار شهرداری است

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: پیش از زلزله غرب کشور و در ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۶، در تذکری به شهرداری تهران خواستار توجه و اجرای مصوبه شورا در «الزام شهرداری تهران به در اختیار قرار دادن تمامی پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران» شدم.

وی افزود: زلزله کرمانشاه و کرمان لزوم اجرای سریع تخلیه پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران از سوی شهرداری و تحویل آن‌ها به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران را بیش‌ از پیش روشن کرده است.

فراهانی با ابراز تاسف ادامه داد: از ۱۰۲ سوله مدیریت بحران شهر تهران، تنها ۲۲ سوله به‌ عنوان پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران در اختیار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران است و برخی از این سوله‌ها یا برای ورزش در اختیار سازمان ورزش است یا به‌عنوان فضای کسب‌وکار و کاربری‌های غیرمرتبط و غیرمعقولی که هرجایی برایشان می‌توان متصور شد به جز «پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران» مورد استفاده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: پس از تذکر بنده برابر گزارش رسانه‌ها تعداد ۴ سوله باز پس گرفته و به کاربری اصلی خود بازگردانده شد، اما این تعداد کافی نیست و باید در اسرع وقت تمامی این پایگاه‌ها تخلیه شوند.

فراهانی ادامه داد: برای من جای تعجب است که با چه مجوز و منطقی پایگاه پشتیبانی و مدیریت بحران شهید آبشناسان، در منطقه ۴ شهرداری تهران علی‌رغم هزینه ۴۰ میلیارد ریالی شهرداری تهران، تبدیل به شهربازی کودک شده و طی قراردادی به مدت ۱۰ سال بهره‌برداری آن واگذار شده است.

وی اضافه کرد: در برخی رسانه‌ها اخباری درباره واگذاری زمین پایگاه‌های منطقه ۲، منطقه ۱۲ و غیره به پیمانکاران در برابر بدهی‌های شهرداری منتشر شده است که اگر این امر واقعیت داشته باشد، باید به حال تهران گریست که فضای پشتیبانی و مدیریت بحرانش را یا تغییر کاربری داده‌اند یا محل کسب‌وکار کرده و یا فروخته‌اند.

فراهانی گفت: به‌عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند ۳ ماده ۷۱ قانون شورا‌های اسلامی کشور، درباره لزوم تسریع تخلیه و تحویل پایگاه‌های پشتیبانی و مدیریت بحران به شهرداری تهران و رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران «تذکر» می‌دهم.

عضو شورای شهر تهران افزود: امید دارم برای نجات زندگی شهروندان در برابر بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه بیش‌ازپیش به مسئله پیشگیری، آمادگی و تأمین تجهیزات و زیرساخت‌های مورد نیاز شهر توجه کنیم.