در شورای شهر امروز چه گذشت؟

  محسن هاشمی در پایان بیست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: در ابتدای جلسه امروز با توجه به اهمیت موضوع ساخت و ساز در شهر تهران از آقای حجت معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گزارشی را در خصوص برنامه‌های آتی این معاونت ارائه کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای دنبال دور زدن قانون هستند و در این زمینه ابلاغ بخشنامه‌های شهردار تهران در 3 ماه گذشته قاعدتا در جلوگیری از تفویضات موثر خواهد بود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: متاسفانه برخی‌ها در دوره گذشته با اقدامات غیرقانونی و استفاده از رانت‌ها اقداماتی را در سطح شهر انجام دادند و به همین جهت با توجه به اهمیت موضوع ساخت و ساز از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران دعوت شد تا گزارشی را در خصوص ساخت و ساز در شهر ارائه کنند.

هاشمی گفت: در ادامه جلسه انتخاب یک نفر از نمایندگان شورای شهر تهران جهت عضویت در کمیسیون بدوی رسیدگی به کفالت نظام وظیفه در دستور کار قرار گرفت که در این زمینه حجت نظری با رای اعضا به عنوان عضو در این مجموعه انتخاب شد.

وی ادامه داد: بررسی طرح الزام شهرداری تهران به شناسایی، اندازه‌گیری و گزارش‌گیری بدهی‌ها، تعهدات و ذخایر موضوع بعدی جلسه امروز بود که این طرح مورد موافقت اعضا قرار نگرفت.

رئیس شورای شهر  تهران بیان کرد: بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه عملیاتی جلوگیری از ورود موتورسیکلت‌ها به حریم پیاده‌روها موضوع بعدی جلسه امروز بود که این طرح نیز نتوانست رای اعضا را کسب کند.