دلیل گرانی خدمات پزشکی لیزری به بیماران

کامران عزتی در نشست خبری یازدهمین همایش سالیانه انجمن علمی پزشکی لیزری ایران درباره پوشش بیمه ای در حوزه خدمات پزشکی لیزر اظهار داشت: متاسفانه هیچ بیمه‌ای خدمات پزشکی لیزری کم توان و پرتوان را پوشش نمی دهند، حتی در وزارت بهداشت این کدهای بیمه ای تعریف شده است ولی بیمه ها پوشش نمی دهند و این در حالی است در کشورهای دنیا از جمله نروژ و کانادا خدمات لیزر را بیمه کردند.

همچنین آریستا شجاع الدین - دبیر اجرایی یازدهمین همایش پزشکی لیزری نیز درباره تفاوت لیزر پرتوان و کم توان توضیح داد: لیزر پرتوان برای زیبایی و لیزرهای کم توان برای درمان به کار می روند و غیرتهاجمی و بدون عارضه است ولی باید توسط پزشکی به کار گرفته شود که به علم پزشکی لیزر مسلط باشد تا اثرات درمانی آن برای بیمار مفید واقع شود، همچنین این نوع لیزر کم توان برای بازتوانی به سلول موثر است البته برای زخم دیابت این مسئله متفاوت است.

در این ادامه این نشست خبری رضا فکر آزاد - مسئول انجمن پزشکی لیزری ایران نیز درباره تاثیر درمان و بهبود بیماران مبتلا به سرطان با کمک پزشکی لیزر ادامه داد: مثلا توموری در بینی و چشم قرار گرفته باشد با لیزر کم توان بدون بیهوشی می توان این تومورها را برطرف کرد کما اینکه چالش های خاص خود را نیز دارد.

وی ادامه داد: و یا در حوزه پزشکی لیزری بیمارانی که در معرض خطر ابتلا به سرطان دهان هستند، بزاق دهان بیمار گرفته می شود و یک جراح می تواند با نمونه های بزاق می تواند ابتلا به سرطان دهان را تشخیص دهد.

فکرآزاد خاطرنشان کرد: در مورد دستگاههای جدید لیزر، نیز آنقدر در ایران سختگیری برای واردات می شود تا اینکه تکنولوژی آن تجهیزات به محض وارد شدن به کشور دیگر دانش آن کم و پایین امده است و از طرفی نیز به دلیل اینکه دستگاهها به صورت چند دست به دلیل تحریم به ما می رسد خدمات لیزر نیز گران به مردم ارائه می شود.