انتقاد از بی اطلاعی شورا از تغییر در نرخ عوارض تردد در طرح ترافیک

مجید فراهانی عضو شورای شهر‌ تهران در حاشیه‌ جلسه شورای اسلامی شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با ارائه تذکری به شهرداری اظهار کرد: تحویل‌ دادن لایحه شهرداری جهت تغییر‌ در نرخ و نوع عوارض تردد‌ در محدوده طرح ترافیک‌ امری ضروری است.

فراهانی افزود: طبق بند 16 ماده 71 قانون تشکیلات وظایف‌ و انتخابات شورای اسلامی شهر هرگونه تصویب لوایح در خصوص بهره‌برداری و تغییر نوع و میزان عوارض‌ از اختیارات شورای شهر است.

 عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: شهرداری موظف‌ است هر گونه تغییر در نرخ و نوع عوارض‌ را به شورا تحویل بدهد و در هفته گذشتهتغییر در نرخ و نوع عوارض‌ تردد در محدوده طرح ترافیک‌ از طرف شهرداری اعلام شد‌ و این امر موجب به وجود آمدن ابهامات مختلفی‌ در رسانه‌ها و اذهان‌ عمومی‌ شد‌ و اعضای‌ شورای شهر از جزئیات‌ این تغییر بی اطلاع بودند.

وی افزود: من از اختیارات مسلم‌ شورای شهر دفاع می‌کنم و این را حق شورای شهر می‌دانم و شورای شهر از ابتدای‌ کار 15 مصوبه مجزا‌ در حوزه محدودیت طرح ترافیک داشته و در موارد کمی اقدام به اصلاح آن کرده است. حال شهرداری در رویه‌ای جدید و غیر معمول بدون اطلاع شورای شهر اقدام به تغییر نرخ‌ تردد در محدوده طرح ترافیک کرده است.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: از معاونت حمل و نقل شهرداری می‌خواهم تا نرخ و طرح توجیه کارشناسی تغییر آن را به شورای شهر تحویل دهد‌.