لزوم تهیه نقشه مکان های اسکان موقت مردم در زمان زلزله

 محمد حسین مقیمی استاندار تهران در هفتمین جلسه ستاد هماهنگی مدیریت بحران استان تهران  با اشاره به کاستی ها و کمبودهای مدیریت بحران استان تهران در زمان زلزله ۵.۲ ریشتری، گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی در محلات مختلف استان تهران توسط سازمان های مردم نهاد یکی از نیازهای مهم است و ایجاد شرایط برای بازدید از مراکز زلزله شناسی و مناطق بازسازی شده زلزله های قبل به ویژه برای دانشجویان و دانش آموزان نیز نتایج موثری به دنبال دارد.

مقیمی با بیان اینکه تامین برق اضطراری براساس یک دستورالعمل در مکان های حساس و مهم و کنترل دوره ای آن مهم است، افزود:سوله های امدادی در زمان مدیریت بحران باید دارای امکانات کامل از جمله کانکس باشند.

استاندار تهران با بیان اینکه کارگروه امنیت بلافاصله پس از زلزله مسئولیت تامین امنیت را به عهده دارد، ادامه داد:در زمان زلزله اخیر تهران، به شوراهای ترافیک ماموریت داده شد تا خیابان ها برای تردد خودروهای امدادرسان و سوخت رسان مهیا شود و این یکی از مهمترین تصمیمات در زمان وقوع زلزله است.

مقیمی گفت:اطلاع رسانی کامل برای استقرار مردم در مکان هایی مشخص و ایمن در اطراف خانه ها باید مورد توجه قرار بگیرد و نقشه مکان های اسکان موقت مردم در زمان زلزله باید تهیه شود و سالن های مدیریت بحران در شهرستان ها باید از امکانات تامین شود.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه سیدحسین هاشمی قائم مقام وزیر کشور،محمد نجار رئیس سازمان مدیریت بحران و اعضای شورا حضور داشتند.