ایجاد پنجره واحد حمایت های اجتماعی برای مبارزه با فقر

میدری در نهمین نشست بررسی عملکرد طرح های اقتصادی مقاومتی با عنوان پنجره واحد خدمات حمایت های اجتماعی که با حضور جمعی از مسئولین و کارشناسان دستگاههای اجرایی و سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد، بر ضرورت ایجاد درگاه پنجره واحد خدمات حمایت اجتماعی تاکید و اظهارکرد: برنامه ملی عدالت بنیان کردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعی در راستای سیاستها و ارکان اقتصاد مقاومتی و با هدف کاهش فقر و گسترش عدالت اجتماعی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شده است.

وی با بیان این که فقر، انسجام اجتماعی و بهره وری را کاهش می دهد، تاکید کرد: دولت با ایجاد پنجره واحد حمایت های اجتماعی گام بلندی برای مبارزه با فقر برداشته و تاکنون اقشار مختلفی از جمله کارگران ساختمانی، بیماران خاص، زنان ایرانی دارای همسر غیرایرانی، قالیبافان و صنعتگران صنایع دستی را شناسایی کرده است.

میدری در ادامه به کثرت خدمات قابل استخراج از درگاه مذکور اشاره و بیان کرد: با کمک این سامانه توانستیم چگونگی اشتغال 23 هزار شاگرد اول کنکور را طی سنوات مختلف ردیابی کنیم.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ستاد اقتصاد مقاومتی خواست که برای رفع مشکل کدپستی نامعتبر اقدام کند، چرا که همانند بسیاری از کشورهای جهان باید سیستم به گونه ای طراحی شود که کد ملی هر فرد با کدپستی آن منطبق باشد.