6 نکته موثر و مخصوص برای کاهش چربی‌های دور شکم

آیا شما از چربی دور شکم تان خسته شده اید و می‌خواهید آن را از بین ببرید شاید، علاقه داشته باشید که در طول یک هفته از شر این نوع چاقی بد فرم خلاص شوید. البته باید توجه داشت که با رژیم غذایی و ورزش کردن سنگین نمی‌توان انتظار داشت که شما در این مدت کوتاه از شر چاقی دور شکم خلاص شوید مواردی وجود دارد که با اجرای آن می‌توانید در طول یک هفته احساس سبکی داشته باشید این بدان معنی نیست که در طول ۷ روز تغییرات اساسی در دور شکم تان ایجاد شود. اگر می‌خواهید چنین تغییری را به وضوح احساس کنید باید در طول چند هفته تا چند ماه وقت بگذارید تا به وزن و تناسب اندامی که دوست دارید برسید.

بی شک یکی از آزار دهنده‌ترین نوع چاقی ها، چاقی دور شکم است که بیشتر نیز بین مردان دیده می‌شود. این نوع چاقی علاوه بر اینکه تناسب اندام شخص را زیر سوال می‌برد همچنین می‌تواند باعث بروز انواع مشکلات حرکتی در انسان‌ها نیز شود. شاید شما هم از آن دست از افرادی باشدی که از چاقی شکم رنج می‌برید و راه‌های زیادی را امتحان کرده اید تا از شر آن خلاص شوید.

نباید از یاد برد برای رسیدن به یک هدف ابتدا باید برنامه ریزی و سپس ممارست در کار داشته باشید شاید شما انتظار داشته باشید که چربی‌های دور شکمی که پس از چندین سال ایجاد شده اند کمتر از ۱۰ روز نابود شوند این کار بجز با جراحی تقریبا امکان پذیر نیست البته شما می‌توانید در ظرف کمتر از یک ماه با توجه به پیشنهاد‌هایی که در ادامه این گزارش به شما می‌شود. می‌توانید با پیاده سازی آن به موفقیت‌های چشمگیری برای آب کردن دور شکم خود دست یابید.

 
شناخت کافی از ساختار چربی شکم

ابتدا باید با نوع چربی شکمی بیشتر آشنا شوید. چربی شکمی معمولا یک نوع متابولیک فعال از چربی‌ها است که داخل حفره‌های شکمی ایجاد می‌شود. این چربی به راحتی می‌تواند اندام‌های داخلی را احاطه کرده و به طور کامل آن‌ها را بپوشاند. البته این چربی‌های می‌توانند با گسترش یافتن در بدن باعث بروز انواع مشکلات متابولیکی در بدن شوند و ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش داده و همچنین سطح التهابات بدن که زمینه ساز بروز انواع سرطان‌ها است، را بالا ببرد.

 
کاهش چربی با کاهش مصرف مواد پرکالری

چربی شکم با توجه به این که می‌تواند خطرناک باشد، اما می‌توان، با پیاده سازی برخی از استراتژی‌هایی سنتی و حتی جدید از شر آن خلاص شد. به طور معمولا یک پوند (۴۵۳.۵۶ گرم) چربی برابر است با ۳۵۰۰ کالری از این رو برای اینکه شما بتوانید از شر یک پوند چربی بدن خلاص شوید باید ۳۵۰۰ کالری بسوزانید و این در حالی است که بدن یک شخص به صورت عادی روزانه به ۲۰۰۰ کالری نیاز دارد.

جالب است که بدانید شما در یک هفته نمی‌توانید بیش از ۳۵۰۰ تا ۷۰۰۰ کالری، کمتر مصرف کنید این بدان معنا است که یک فرد خیلی هم تلاش کند در طول یک هفته می‌تواند ۱ الی ۲ پوند (تقریبا نیم الی یک کیلوگرم) را از دست بدهد. چرا که محدود کردن بدن برای رسیدن مواد مغذی بیش از مقداره گفته شده، می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برای بدن به وجود آورد.

البته برخی از افراد خاص می‌توانند با توجه به اجرای یک برنامه تناسب اندام اختصاصی تا ۲ پوند در یک هفته وزن خود را از دست بدهند. معمولا تلاش برای از دست دادن وزن بسیار خسته کننده و همچنین غیر قابل تحمل است. از یاد نبرید هر چقدر هم در از دست دادن وزن موفق باشید بیشتر وزنی که در طول یک هفته از دست می‌دهید حاصل وزن آب بدن است که کاهش می‌یابد. این بدان معنا است که کاهش وزن لزوما نشانه کاهش چربی‌های دور شکم و یا دیگر نقاط بدن نیست. درست است که کاهش ۲ پوندی در یک هفته می‌تواند حس سبک بودن را به شما القاء کند، اما این کاهش وزن نشان از از دست دادن چربی و تناسب اندامی شدن بدن نیست. نباید از یاد ببربد که از دست دادن چربی‌های پروسه‌ای زمان بر است که گا‌ها به بیش از یک هفته تا چندین ماه به طول می‌انجامد و همچنین این کار مستلزم رعایت و اجرای برخی نکات مهم در این زمینه است.

ورزش کردن روشی موثر برای از دست دادن چربی شکم

محققان مرکز آموزش پزشکی دانشگاه راش در باره ورزش کردن و اثرات آن بر کاهش چربی دور شکم می‌گویند: وقتی شما پس از برگشتن از تعطیلات احساس می‌کنید که چربی دور شکم تان بیش از اندازه زیاد شده است. شما با ورزش کردن‌های پر فشار نمی‌توانید به راحتی از شر این نوع چربی‌ها خلاص شوید این گونه فشار‌های آنی، گا‌ها می‌تواند به اندام‌های دیگر بدنتان آسیب وارد کنند. از مزایای چربی شکم این است که شما با انجام حرکات ورزشی می‌توانید از شر آن به راحتی خلاص شوید. محققان دانشگاه راش همچنین می‌گویند: اگر قصد دارید چربی شکمتان را از راه ورزش کردن آب کنید بهتر است ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش‌هایی چون؛ شنا کردن، دویدن و حتی پیاده روی را امتحان کنید. البته این محققان تاکید می‌کنند که اگر شما بتوانید ۲۵۰ دقیقه در هفته ورزش کنید بی شک با کاهش وزن بیشتری روبرو خواهید شد. البته این کار مستلزم زمان است این بدان معنی است که اگر می‌خواهید به صورت واضح با کاهش وزن و حتی چربی دور شکم روبرو شوید باید چندین هفته و حتی چندین ماه به صورت مستمر این کار را انجام دهید.

عضلانی کردن بدن

انجام حرکاتی که باعث عضلانی شدن بدن می‌شوند می‌تواند راه کار بسیار موثری برای از بین بردن چربی‌های دور شکم باشد چرا که وقتی بدن عضلانی می‌شود به خود خود عضله‌ها می‌توانند جای چربی را بگیرند. شما با این روش علاوه بر اینکه از شر چربی دور شکم خلاص می‌شوید می‌توانید بدنی عضلانی داشته باشید. برای رسیدن به چنین هدفی ابتدا باید یکسری تمرینات که باعث قویتر شدن عضلات می‌شوند. را در برنامه هفتگی خود لحاض کنید. برای این کار سعی کنید دو بار در هفته علاوه بر ورزش کردن تمرینات عضلانی نیز انجام دهید. این کار به بدنتان کمک می‌کند تا خود را برای عضله سازی آماده کند؛ و چنین شرایطی فرایند این کار را افزایش می‌دهد. شاید در روز‌ها و یا حتی هفته‌های اول عضله سازی بدن شما آن چنان به چشم نیاید چرا که این پروسه زمان بر است نباید نا امید شوید ممارست برای رسیدن در چنین هدفی بسیار ضروری است.

تغییرات رژیم غذایی برای کاهش چربی‌های دور شکم

شما با استفاده از غذا‌های کم کالری می‌توانید به مرور زمان از شر چربی‌های دور شکم خلاص شوید نباید از یاد برد که هر چقدر غذا‌های پر چرب و پر کالری مصرف کنید به همان اندازه انتظار می‌رود که چربی دور شکم و دیگر نواحی بدن بیشتر شود. سعی کنید بیشتر از دانه‌های مغذی و پروتئین‌ها استفاده کنید. البته کسی که قصد دارد از شر چاقی و یا چربی دور شکم خلاص شود باید قید نوشیدنی‌های شیرن هم، چون انواع نوشابه‌ها را بزند چرا که این مواد علاوه بر قند بالایی که دارند سرشار از کالری نیز هستند. البته خوردن انواع فست فود برای چنین افرادی و یا حتی افراد دارای تناسب اندام به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

کم خوری بیش از حد برای لاغر شدن معمولا در بیشتر مواقع با شکست همراه می‌شود چرا که شخص یا دوچار مشکل می‌شود و یا بیش از چند روز نمی‌تواند چنین شرایطی را تحمل کند. پس سعی کنید چنین روشی را به هیچ وجه امتحان نکنید.

از یاد نبرید یک رژیم غذایی سالم باید تمام مواد غذایی مغذی مورد نیاز بدن را در خود داشته باشد البته غذا‌های کم کالری و کم چرب در اولویت یک رژیم غذایی سالم قرار دارند. به محض این که به خوردن غذا‌های کم کالری و سالم عادت کنید بی شک می‌توانید اثرات آن را در زندگی روزمره به وِضوح در اندام‌های خود احساس کنید؛ و از چاقی‌ها و چربی‌های اضافی بدن رهاییی یابید.

کنترل بر روی غذا‌های مصرفی

به هیچ عنوان نمی‌توان با کم خوردی در یک بازه زمانی کوتاه از شر چربی‌های بدن خلاص شد این کار مستلزم هفته‌ها و حتی ماه‌ها وقت گذاشتن است. کاهش وزن معمولا زمانی صورت می‌گیرد که بدن بخواهد خود را با شرایط جدید وفق دهد و این شرایط جدید بستگی به مصرف مواد غذایی دارد که شما در طول شبانه روز مصرف می‌کنید. سعی کنید قبل از سیر شدن از غذا خوردن دست بکشید با این کار بدنتان دیگر کالری اضافی برای ذخیره کردن ندارد از این رو از انباشتگی آن به صورت چربی جلوگیری می‌شود.