نارضایتی عضو شورای شهر از عملکرد شهرداری تهران

محمدجواد حق شناس عضو شورای شهر تهران در چهل و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با اشاره به عملکرد ضعیف شهردار تهران در انتصاب معاون ها اظهار کرد: نجفی از میان ۹ معاون، ۷ معاون جدید انتصاب کرد و یک معاون ثابت ماند، اما معاون فرهنگی و اجتماعی از ۶ ماه گذشته تا امروز انتصاب نشده و بلاتکلیف است.

وی با اشاره به اینکه در ساختار بودجه معاون‌ها در جلسات شرکت و از حقوق خود دفاع می‌کنند، گفت: ۲۴ درصد هزینه فرهنگی کاهش یافته است، این در حالی است که در حوزه دیگر افزایش ۲۹ درصدی را شاهد هستیم و این تصمیمات چه منطقی دارد؟

حق شناس با بیان اینکه زمانی که من پیشنهاد شهر سوخته را دادم، شما کجا بودید؟، گفت: آقای میرلوحی چشمتان را باز کنید.

عضو شورای شهر گفت: از بودجه حوزه فرهنگی ۳۵۰ میلیارد تومان کم شده است و ما خواستار این هستیم که ۱۵۰ میلیارد تومان از حوزه ای که ۴۸۰ میلیارد افزایش بودجه داشته است، به حوزه فرهنگی بازگردد.

وی با بیان اینکه تمام بودجه فرهنگی برای ساختن مسجد و پرورش مداح خرج نمی شود، گفت: سرانه‌های فرهنگی زیادی برای ساخت مسجدبه خصوص در جنوب شهر وجود دارد.

حق شناس افزود: برای پرورش مداح تنها ۲۰۰ میلیون تومان یعنی یک هزارم بودجه هزینه می شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: کسی که خواب است را می‌توان بیدار کرد، اما کسی که خودش را به خواب زده را نمی‌توان بیدار کرد.

وی در پایان به کاهش ۳۰ میلیارد تومانی بودجه اجتماعی اشاره کرد و گفت: با وجود تمام مشکلات اجتماعی، بودجه حوزه اجتماعی از ۱۱۰ میلیارد تومان به ۸۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.