وعده دولت به زلزله زدگان کرمانشاه چه شد؟ / آبگرفتگی چادرها و بی خیالی دولتی ها

به گزارش افکارنیوز، زلزله کرمانشاه در 21 آبان ماه باعث شد قلب ملتی برای کرمانشاه و سرپل ذهاب و ... بشکند و هر کس بر اساس وظیفه نوع دوستی و همیاری و همدلی خود سعی کرد به زلزله زدگان کمک کند.نزدیک به 4 ماه از این زلزله می گذرد اما همچنان بر خلاف ادعاها و وعده های دولتی ها هنوز بسیاری در چادر زندگی کرده و بارندگی های اخیرباعث آب گرفتگی چادر زلزله زده ها شده است.

رضا محمودیان مدیر کل مدیریت بحران کرمانشاه درباره آب گرفتگی چادر ها می گوید: با توجه به شدت بارندگی‌ها در استان کرمانشاه و به خصوص در مناظق زلزله‌زده برخی از چادرها و کانکس‌ها دچار آبگرفتگی شدند.

وی افزود: محل‌هایی برای جابجایی مردم مشخص‌شده که مرتفع تر از سطح زمین است و شب گذشته بسیاری از مردم به آن مکان‌ها جابجا شدند.

محمودیان گفت: برای افرادی که آب وارد چادرهای آنها شد نیز چادرهای جایگزین در جای مناسب برپا شده است.

سوال اینجاست پس وعده های دولتی ها به زلزله زدگان مبنی بر وام و بازسازی خانه ها و ... چه شد؟ در همان روزهای اول بود که دولت انواع وعده های رنگین می داد اما همچنان پس از گذشت این ماهها می بینیم برخی مردم کرمانشاه در چادر زندگی می کنند که حالا با آمدن باران شدید باید چادرهای انها دچار آب گرفتگی شود.

دولت چرا گزارشی شفاف به مردم نمی دهد که برای زلزله زدگان چه کاری انجام داده است؟ چرا سلبریتی هایی که تنها در شبکه های اجتماعی هشتک می زنند و پول هایی را از مردم جمع کردند گزارشی شفاف ارائه نمی دهند که چه میزان پول گرفته و در کجاها خرج کرده اند.

این حق طبیعی مردم است بدانند کمک هایی که برای زلزله زدگان به سلبریتی ها دادند به کجا رسید.

متاسفانه همچنان وعده و وعیدهای دولتی ها هم در حد وعده باقی مانده و مردم زلزله زده با سختی های بسیار روزگار می گذرانند.

 

محمد سروش