سعید مرتضوی در زندان اوین است؟

سعید مرتضوی عنوان کرد: این حکم هنوز قطعی نشده است و برای آن درخواست اعاده دادرسی کردیم و از اجرای احکام هم موضوعی به ما ابلاغ نشده است. من در حال حاضر در منزل هستم.

وی با بیان این که هفته آینده درخواست اعمال ماده ۴۷۷ آیین دادرسی کیفری می‌کند، گفت: انشاءالله هفته آینده برای شرکت در پرونده مربوط به شکایت پالیزدار به دادگاه تجدید نظر می‌روم.

مدیر عامل سابق سازمان تامین اجتماعی با اشاره به پرونده شکایت پالیزدار و بیان این که در مصاحبه‌ای از لفظ باند پالیزدار استفاده کرده و به همین خاطر به عنوان توهین از او شکایت کردند، تاکید کرد: دادگاه بدوی من را تبرئه کرد، منتهی شاکی پرونده تجدید نظرخواهی کرد و جلسه آینده به این موضوع رسیدگی می‌شود.

مرتضوی در پاسخ به این سوال که آیا برای برای اجرای حکم حاضر است به زندان برود، گفت: ما تابع قانون هستیم و قانون هر چه حکم کند، قبول داریم. ما درخواست اعمال ماده ۴۷۷ می‌کنیم و اگر پذیرفته شود رییس قوه قضاییه باید اظهار نظر کند که حکم بین شرع است یا خیر.

مرتضوی با بیان این که در معاونت جرم وحدت قصد شرط است، بیان کرد: مباشرین که مامور نیروی انتظامی بودند طبق نظر دادگاه نظامی قصد و نیت نداشتند. وقتی مباشر عمد نداشته باشد به تبع آن معاون هم قصد انجام عمل مجرمانه ندارد.