۲۳ اسفندماه؛ زمان ثبت‌نام اردوهای راهیان نور

 مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، اردویی مبشران نور گفت: اردوهای راهیان نور برای ایام عید به دو شیوه برگزار می‌شود و ثبت‌نام‌ها از ۲۳ اسفند آغاز می‌شود و تا هشتم فروردین ماه ادامه می‌یابد. پیش‌بینی می‌کنیم بین ۳ هزار تا ۳۵۰۰ ثبت‌نام انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، اردویی مبشران نور، در گفت‌وگو با افکارنیوز  با اشاره به برنامه‌‌های راهیان‌ نور، اظهار کرد: در مؤسسه فرهنگی، اردویی مبشران نور این برنامه به دو شکل برگزار می‌شود؛ اولین شکل آن به صورت اتوبوسی و کاروانی بوده که از استان‌ها، شهرها، دانشگاه‌ها و نهادهای مختلف وارد خوزستان می‌‌شود و ما به صورت سه شبانه‌روز با برنامه‌هایی همچون اسکان، تغذیه، روایتگری، رزم شب، مدیریت اردو به ارائه خدمات می‌پردازیم.

وی ادامه داد: در شیوه اول کاروان‌ها یا خودشان اتوبوسی می‌آیند یا ما خودمان برای برخی کاروان‌ها از مبدأ اتوبوس می‌گیریم و در نهایت به مقصد راهی‌شان می‌کنیم.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، اردویی مبشران نور تصریح کرد: شیوه دوم در قالب ستاد شهید حسن باقری ویژه ماشین‌های شخصی در راهیان نور است. خانواده‌هایی که در سایت ثبت‌نام می‌کنند؛ هر شب پذیرای ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر هستیم و در طول مسیر از برخی نقاط گردشگری بازدید می‌کنند و در نهایت چهار شبانه‌روز در خدمت این خانواده‌ها هستیم. تفاوت گروه دوم با گروه اول در تفریحی بودن سفر است یعنی آنها علاوه بر سفر زیارتی، سفر تفریحی هم خواهند داشت و صرفا بازدید از یادمان‌های دفاع مقدس نیست و در کنار آن بازدید از برخی از مکان‌های گردشگری و تفریحی انجام خواهد شد که این امر در روز آخر در اردوگاه قدس دزفول، کنار رودخانه دز محقق خواهد شد.

راهیان نور

وی بیان کرد: در مقر قدس، برای برادران و خواهران به صورت مستقل مشاور و مبلغ قرارداده‌ایم؛ همچنین یک اتاق بازی و شادی برای کودکان اختصاص داده‌ایم. همچنین در روز آخر برای خانواده‌ها در اردوگاه؛ برنامه‌هایی همچون مسابقات طناب کشی، تیراندازی، فوتبال، قایق سواری اجرا خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام هاشمی اظهار کرد: در ارائه غذا در روز آخر برای خانواده‌ها کار ویژه‌ای خواهیم کرد. ما مواد خام غذا همچون گوشت را به تعداد ثبت‌نام کنندگان در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهیم تا آنها لب رودخانه زیرآلاچیق؛ غذا را تناول کنند.البته این برنامه‌ها پس از بازدید از خرمشهر، آبادان، فکه، طلاییه، شلمچه و هویزه خواهد بود.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، اردویی مبشران نور با اشاره به این موضوع که این دوره، ششمین دوره به شمار می‌رود، گفت: در این دوره، مقری را در آبادان اضافه کرده‌ایم و بحث تفریحات این دوره نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است. همچنین از لحاظ محتوایی نسبت به دروه‌های قبل رشد خواهیم داشت.

وی یادآور شد: راهیان نور؛ یک فرصت برای تمرین یک سبک زندگی، آشنایی با قسمت زیبایی از سرزمین‌مان بنام خوزستان از لحاظ زیارتی، سیاحتی است. پیش‌بینی می‌کنیم با این شکل برنامه‌ریزی خانواده‌ها دغدغه‌ای برای اسکان و دیگر مسائل نداشته باشند و اگر این بسته را برای تفریح امسال‌شان در ایام عید انتخاب کنند، پشیمان نخواهند شد.

راهیان نور