نظر وزیر بهداشت درباره مدیریت زنان

«سید حسن قاضی‌زاده هاشمی» در این پیام که آن را در صفحه شخصی خود منتشر کرده، یادآور شده است: زن ایرانی که در کسوت مادری، نمونه‎ای منحصر به‌فرد و در دانش‌آموزی و طی مدارج علمی صاحب جایگاهی والا و در عطوفت و مهربانی زبانزد و محور خانه و خانواده است، به‌یقین در سایه آموزه‎های زلال دینی در تمام این حوزه‎ها حضوری پررنگ‎تر خواهد داشت.

وزیر بهداشت در ادامه این پیام با اشاره به تجربه وزارت بهداشت در استفاده از مدیریت بانوان تصریح کرده است: هر جا از مدیریت خانم‌ها استفاده کرده‌ایم، خوش درخشیده‌اند؛ پس بر ماست که ضمن سپاسگزاری و قدرشناسی از تلاش‌های آنها در کانون خانواده، از دانش و تجربه آنها در عرصه‎های کارشناسی و مدیریتی نیز به قدر کفایت بهره بگیریم.

متن کامل یادداشت وزیر بهداشت به شرح زیر است:

فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن را خدمت هموطنان عزیز تبریک عرض می کنم. امیدوارم همه ما به‌ویژه بانوان محترم بتوانیم آن الگوی انسانیت، شرافت، صداقت و عطوفت را بهتر و بیشتر بشناسیم و به اندازه ظرفیت وجودی خود، جرعه نوش دریای معرفتش باشیم.

بر اساتید حوزه و دانشگاه نیز فرض است با توجه به مقتضیات زمان، زوایای مختلف زندگانی حضرتش را برای هموطنان و خصوصا به زبان جوانان بازگویند تا طی این طریق، آسان‌تر و جلوه نور اخلاق و معرفت در زندگی‌ فردی و جمعی مردم درخشان‎تر شود.

زن ایرانی هم که در کسوت مادری، نمونه‎ای منحصر به‌فرد و در دانش‌آموزی و طی مدارج علمی صاحب جایگاهی والا و در عطوفت و مهربانی زبانزد و محور خانه و خانواده است، به‌یقین در سایه آموزه‎های زلال دینی در تمام این حوزه‎ها حضوری پررنگ‎تر خواهد داشت.

ما در وزارت بهداشت، این تجربه را داشته‌ایم و هر جا از مدیریت خانم‌ها استفاده کرده‌ایم، خوش درخشیده‌اند؛ پس بر ماست که ضمن سپاسگزاری و قدرشناسی از تلاش‌های ایشان در کانون خانواده، از دانش و تجربه آنها در عرصه‎های کارشناسی و مدیریتی نیز به قدر کفایت بهره بگیریم.