افزایش ۲۵ درصدی حقوق خانواده‌های شهدا

سید کاظم دلخوش در همایش «مادران آسمانی» که با حضور پدران و مادران شهدای شهرستان صومعه سرا در تالار فرشتگان این شهر برگزار شد ضمن تبریک روز زن و هفته گرامیداشت مقام مادر، اظهار کرد: امنیت، اقتدار و عزت موجود در جامعه مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهدا و خانواده‌های آن‌ها به ویژه مادران این عزیزان است.

وی با اشاره به حمایت جدی مجلس شورای اسلامی از طرح‌هایی که در زمینه بهبود معیشت خانواده‌های شهدا و ایثارگران در صحن مطرح می‌شود، افزود: در قانون نویسی با وجود همه کمبود‌ها در کشور مجلس در زمینه موضوعاتی که به نفع خانواده شهدا و ایثارگران است حمایت جدی انجام می‌دهد.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی به ارائه لایحه طرح جامعه امور ایثارگران و همچنین طرح افزایش حقوق خانواده شهدا اشاره کرد و گفت: افزایش ۲۵ درصد حقوق والدین و خانواده‌های شهدا توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

ساماندهی ۸۵ درصدی مزارشهدای شهرستان صومعه سرا

وی همچنین با تأکید براینکه سرکشی از خانواده‌های شهدا وظیفه مسئولان است، تصریح کرد: در زمینه ساماندهی مزار شهدای شهرستان تاکنون بیش از ۸۵ درصد مزار شهدای شهرستان صومعه سرا ساماندهی و بازسازی شده است.

دلخوش همچنین در ادامه به موضوع اشتغال فرزندان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز اشاره و خاطرنشان کرد: باید مواردی که در این زمینه مد نظر است در قالب طرح به مجلس ارائه شود.

وی با بیان اینکه دولت ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی در سال آتی را بیان کرده است، یادآورشد: هرچند که معتقدم دولت نمی‌تواند این مقدار فرصت شغلی را ایجاد کند، ولی باید در این زمینه نیز طرح‌های در مجلس مطرح شود که سهمیه استفاده از فرزندان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران مدنظر قرار گیرد.