از خدمات رفاهی به فرهنگیان رضایت نداریم

گودرز کریمی‌فر در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره اسکان نوروزی فرهنگیان، اظهار کرد: رسالت اصلی آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموزان خودباور و خداباور و تقویت و تربیت معلمانی است که بتوانند دانش‌آموزان را خلاق و پرسشگر تربیت کنند.

وی افزود: معتقدیم به علت فراوانی مسافرت‌های نوروزی فرهنگیان، باید از تمام امکانات موجود برای افزایش رفاه استفاده و بستر مناسب خدمات سفر را مهیا کنیم.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 25هزار عوامل اجرایی مامور ساماندهی مسافران فرهنگی هستند, گفت: تعداد 345 مرکز رفاهی خانه معلم با 14هزار و 465 تختخواب در تراز مراکز اقامتی سه تا پنج ستاره، 300 اردوگاه با سوئیت‌های مناسب و 12 هزار مدرسه و چندین پردیس دانشگاهی برای اقامت موقت در ایام نوروز درنظر گرفته شده است.

کریمی فر ادامه داد: پیش بینی ما حدود 4.5 میلیون مسافر فرهنگی در ایام نوروز است و ماندگاری سفر دو شب و نیم تعریف شده است.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تقسیم بندی مدارس به سه گروه "الف" و "ب" و" ج" در گذشته گفت: امسال به سمت کیفیت بخشی رفته‌ایم و مدارس گروه "ج" را حذف کرده‌ایم و امکانات مناسب چون یخچال و تلویزیون در کلاس‌ها قرار داده‌ایم. هرچند باید سوال کرد آیا امکانات گردشگری در سایر بخش‌ها با ارایه تسهیلات رفاهی برای مسافرت ارزان از سوی آموزش و پرورش قابل مقایسه است؟

وی افزود: علی‌رغم اینکه مشارکت و مساعدت جدی سایر بخش‌ها از جمله مطالبات جدی ماست، اما اگر آموزش و پرورش به کمک نیاید بسیاری افراد در نوروز در خیابان و در چادر اسکان می‌یابند و ما تلاش کردیم منزلت فرهنگیان را حفظ کنیم. اگر چه منکر نقایص نیستیم.

به گفته کریمی‌فر معلمین ما بیشتر از اینها شایسته رفاهیات هستند؛ ما واقعا از خدمات رفاهی رضایت نداریم و این امر توجه ویژه‌ای می‌طلبد. هرچند وزیر و معاون وی شب و روز تلاش می‌کنند تا به دور از شعار زدگی معیشت و کرامت معلمان را ارتقا دهند.

وی با اشاره به ارائه خدمات بیمه تکمیلی یک و میلیون و 600 هزار فرهنگی گفت: باید خدمات رفاهی بیش از این باشد. مراکز اقامتی چون خانه معلم نیز یکی دیگر از خدمات رفاهی آموزش و پرورش است.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نمره متوسطی به این وضعیت می‌دهم ولی انتظار می‌رود سایر دستگاه‌های ذیربط به لحاظ تخصیص اعتبارات کمک کنند تا خدمات رفاهی و معیشتی معلمان را تقویت کنیم و حتما بودجه و منابع پایداری داشته باشیم.