خواص قهوه برای مو و پوست صورت

مزیت‌های خوب قهوه‌ی دم صبحتان را چک کنید (و برای جلوگیری از دست دادن آب بدن مطمئن شوید که از ۴۰۰ میلی‌گرم میزان پیشنهاد شده کافئین در روز تجاوز نمی‌کنید.)

قهوه پوست صورتتان را شفاف کنید

دکتر جولیا هانتر، متخصص پوست و مو در بورلی هیلز، کالیفرنیا معتقد است وقتی پای خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن مطرح باشد، دو طرفه تاثیر گذار است. او می‌گوید: “نوشیدن قهوه یک تکه از این پازل است؛ دیگری قرار دادن آن بر روی پوستتان است.”مالیدن قهوه به صورت به عنوان اسکراب می‌تواند به روشن شدن پوست، جلوگیری از بسته‌شدن منافذ و صاف‌شدن خطوط کمک کند.

هانتر معتقد است که خواص لایه برداریِ اسید موجود در قهوه، نسبت به لایه‌بردارهای مکانیکی ارجحیت دارد. همچنین به تقویت لایه‌های حفاظتی پوست کمک می‌کند. او می‌گوید: “همین لایه‌ها از پوست در برابر باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌هایی که روی پوستتان می‌نشیند، محافظت می‌کنند.”

طرز تهیه‌ی اسکراب قهوه:

در یک کاسه، پودر قهوه را در آب گرم حل کنید، آب را از صافی عبور دهید (دانه‌های قهوه در کف ظرف می‌مانند)، ۱ پیمانه نمک اضافه کنید. صورتتان را با آب در ظرف بشویید، سپس دانه‌های قهوه را بیرون بیاورید و به ‌آرامی روی پوستتان بمالید. صورتتان را با آب کاسه آبکشی نمائید و کار تمام است.

 

تقویت رنگ مو با قهوه

ممکن است در مورد ترفند روشن کردن مو در منزل که مورد علاقه مو بورهاست شنیده باشید: شستن مو در چای بابونه . بسیارخوب، چنانچه پوستتان سبزه است از قهوه اسپرسو استفاده کنید.

دگ مکینتاش، آرایشگر در سالن زیبایی لوئیس اوکرنر در نیویورک می‌گوید: ” مخلوط دانه‌های قهوه با آب که به شکل خمیر درآمده‌اند را روی موهای مرطوب که تازه شامپو زده‌اید، مالیده و کمی به رنگ مویتان عمق بخشید.

خاصیت اسیدی قهوه بافت مو را نرم و درخشندگی فوق‌العاده‌ای به مو می‌بخشد. رنگ مو بدون قهوه هم ممکن است زیبا به نظر برسد اما اگر به دنبال زیباترین رنگ مو هستید قهوه را دست کم نگیرید.

قهوه در دفع سرطان پوست کمک می‌کند

طبق نتایج مطالعات منتشر شده در سال ۲۰۱۱ در آکادمی ملی علوم، می‌توان قهوه را روی قسمت‌هایی از بدن که مستعد آفتاب سوختگی‌اند، بمالید و از صدمات ناشی از آن در امان بمانید.

محققان دریافتند که مصرف موضعی کافئین در سطح مولکولی موجب دفع آنزیم‌های پروتینی در سطح پوست شده و مانع از بروز برخی سرطان‌های پوستی می‌گردد.

به گفته‌ی اریکا لوفتفیلد، همکار مطالعاتی و دانشجوی دکترا در دانشکده بهداشت یال، بدین ترتیب تاثیرات اشعه‌ی نور خورشید را کم و قرار گرفتن در معرض اشعه‌ی یو وی را کاهش داده و از خودتان در برابر ملانوما محافظت کنید.

 

قهوه برای رفع پفِ چشم‌های خسته

کرم‌های دور چشم که وعده‌ی رفع پف های زیر چشم یا روشن کردن حلقه‌های سیاه دور چشم را می‌دهند احتمالا حاوی کافئین هستند.

هانتر می‌گوید:

اگر قهوه را روی پوست صورتتان قرار ‌دهید، موجب کاهش آب اضافی و منقبض کردن رگ‌های خونی می‌شود.

محیط زیر چشمان ‌شما یک کانال لنفاوی است که به‌ شکل ضعیفی تخلیه می‌شود، کافئین به تخلیه‌ی آب از سیستم کمک می‌کند.

به گفته‌ی او، همچنین برای از بین بردن حلقه‌های تیره‌ی زیر چشم نیز مفید است زیرا با افزایش سن پوست زیر چشم لاغرتر می‌شود و رگهای خونی به آسانی قابل مشاهده‌اند. انقباض رگ‌ها متاثر از قهوه به‌ طور موقت می‌تواند کمک کند. انتظار می‌رود نتایج ظرف مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت مشاهده شوند.

 

تنظیم عصب بویایی

آیا برای انتخاب عطر از بین چند عطر تلاش می‌کنید؟ برطبق مطالعات انجام شده در بخش عصب‌شناسی دانشگاه کالیفرنیا، در فواصل بو کردن عطرها دانه‌های قهوه را بو کنید.

بو کردن قهوه در بین ادکلن‌ها مانع از درماندگی بینی می‌شود. به عبارت دیگر، قهوه به عنوان یک پاک کننده‌ی طعم یا دکمه تنظیم مجدد عمل می‌کند(به همین دلیل اغلب دانه‌های قهوه را در کانتر عطر فروشگاه‌های فانتزی مجلل می‌بینید.)

 

لایه برداری پوست با قهوه

اگر در چشمه‌ی آب معدنی قهوه پیدا کردید، به احتمال زیاد برای درمان بدن است.

کارن سون، مدیر درمانگری بدن در یکی از این چشمه‌های آب معدنی در ویستا کالیفرنیا می‌گوید: اسکراب قهوه ویشی (شهری در فرانسه) یکی از معروف‌ترین اسکراب‌های لایه بردار است.

او می‌گوید: مخلوطی از عصاره‌ی قهوه با نمک دریایی مرده و روغن های ضروری انرژی‌زا، درمانی موثر برای پوست می‌باشد.

به گفته‌ی او، هدف رفع سلولیت و درمان پوست‌های خشک است. برای نتایجی مشابه در خانه، قهوه تقویت کننده بدن متشکل از پودر دانه‌های قهوه‌ی عربی، نمک دریایی مرده، روغن مرطوب کننده‌ی جوجوبا، عصاره‌ی روغن نیرو بخش نعناع و رزماری را امتحان کنید.

یا اینکه دستور زیر را انجام دهید: نصف پیمانه شکر (یا نصف پیمانه نمک سولفات منیزیم را برای اسکراب‌های شدیدتر) یک فنجان پودر قهوه‌ی سرد، ۱ و ½ قاشق چایخوری روغن جوجوبا، و برگ‌های چای ۲ بسته چای کیسه‌ای. پیش از آنکه دوش بگیرید، با ملایمت مخلوط این مواد را روی بدن خود بمالید. سپس دوش گرفته، بدن خود را به آرامی خشک نمائید و مرطوب کننده بزنید.