انتخاب شهردارِ ضعیفِ دیگری به هیچ وجه قابل توجیه نیست

ابوالفضل قناعتی عضو پیشین شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با افکارنیوز مشخصات شهردار مناسب برای تهران را اینگونه برشمرد: شناخت ماموریت های مدیریت شهری از جمله الزاماتی است که شورای شهر وشهرداری باید بدان واقف باشند, در این صورت است که می توان در امتداد انجام ماموریت ها به  توسعه یافتگی رسید البته شخصی می تواند مدیریت شهری چون کلانشهر تهران را برعهده داشته باشد که به مسوولیت های خطیر شهری واقف باشد و از توانایی جسمی ، ذهنی, خلاقیت و ابتکار عمل برخوردار باشد. مدیری می تواند شهر را به درستی اداره کند که با تنوع خدمات دهی به شهر، حمل و نقل، فضای سبز، عمرانی، شهرسازی و فرهنگی آشنا باشد. ضرورت شناخت موضوعات یاد شده کار نمایندگان شورای شهر را در انتخاب شهردار بعدی تهران  سخت می کند چرا که انتخاب شهردار ضعیف دیگری به هیچ وجه قابل توجیه نیست و مردم چنین فردی را تحمل نمی کنند از این رو شناخت مدیرانی که سوابق خدمتی درخشان داشته باشند موضوعی است که اعضای شورای شهر باید دنبال کنند تا آنها را به عنوان اولویت های مدیریتی در راس انتخاب شهردار قرار دهند.

وی دراین باره افزود: شهر تهران نیازمند حضور شهرداری با اراده اعمال قدرت در انجام ماموریت ها و فعالیت های کاری است که استقامت زیادی از خود به خرج دهد تا بتواند مسائل و مشکلات شهر را در حوزه های مختلف حل کند. بی شک انتخاب شهردار ضعیف النفس برای شهری چون  تهران خسارت و زیان محض است. رها کردن کار و بی توجهی به مسائل تهران موضوعی نیست که به سادگی بتوان از آن گذشت. مسلما انتظار می رود نمایندگان شورای شهر پس از شکست چند ماهه در انتخاب آقای نجفی اولویت خود را در انتخاب مدیری قرار دهند متخصص که در برابر سختی ها وحوادث مقاوم باشد و با تمام قدرت ضعف ها وناکارآمدیهای ماه های گذشته را جبران کند. تعهد یکی از اولویت هایی است که باید درمدیریت شهر تهران وجود داشته باشد, مدیری باید شهردار تهران شود که مقید به مسائل دینی واعتقادی باشد، نمایندگان شورای پنجم باید فردی را در راس مدیریت شهرداری قرار دهند که  سوابق خدمتی سنوات قبلی او مطلوب بوده و از توان و کارآمدی لازم برای اداره شهر برخوردار باشد.

قناعتی با تاکید بر اهمیت انتخاب شهردار توسط اعضای شورای شهرخاطر نشان شد: مسلما زمانی اعضای شورای شهر می توانند انتخاب دقیقی داشته باشند که خود در حوزه مسائل شهری یا متخصص باشند یا دراین حوزه تحصیلات داشته باشند، دراین صورت است که می توانند برای اداره شهر تصمیم سازی های درستی داشته باشند درغیر این صورت نگاه باندی، گروهی وجریانی جایگزین نگاه متخصص مآبانه می شود.

وی دراین باره ادامه داد: اگراعضای شورای شهر خواهان اداره مطلوب شهر تهران هستند باید فردی را در راس شهرداری بگمارند که از سلامت جسم و روح برخوردار باشد, فردی با تجربه، مقتدر توانا با روحیه جهادی و انقلابی می تواند شهردار موفق شهر تهران باشد. چنین  شهرداری منتخب اعضای شورای شهری درد آشنا است، اگر نمایندگان شورای شهر درد آشنا باشند به دنبال درمان هستند در غیر این صورت نسخه ای برای شهر تجویز می کنند که پایان آن سردرگمی و استعفا و بی مسوولیتی در قبل شهر برای چندین ماه است!

قناعتی درپایان با توجه دادن مردم به نوع انتخاب ها و تاثیر آن در توسعه یا عدم توسعه یافتگی شهر عنوان کرد: نتیجه تصمیم گیری های سیاسی انتخابی ناآگاهانه وسهل انگارانه است, انتخابی که شهر را بعد از ماه ها بلاتکلیفی به حال خود رها می کند از این رو می توان نتیجه  گرفت  انتخاب اعضای شورای شهر توسط مردم موضوعی به مراتب مهمتر از سایر موضوعات است چرا که این انتخاب است که سرنوشت شهرشان را رقم می زند, اینکه مدیرانی متخصص و متعهد بر سرکار باشند یا نباشند همه و همه بستگی به نوع انتخاب آگاهانه یا ناآگاهانه مردم دارد!