جنایت‌های نوروزی در پایتخت

بررسی‌های نشان می‌دهد از 28 اسفند 96 تا 12 فروردین 97، چهار مرد و یک زن به قتل رسیدند. پسری 10 ساله و یک مرد افغانی نیز در همین ایام به‌ طرز مرموزی جان باختند. همچنین کارآگاهان پلیس، موفق به دستگیری سارقی شدند که در تحقیقات فنی، پرده از راز جنایتی برداشت.

مرگ میانجی در نزاع آتشین

دوشنبه 28 اسفند 96 مرد 37 ساله‌ای که به‌ علت سوختگی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود، جان باخت. بلافاصله نیز موضوع از سوی مأموران کلانتری 109 بهارستان به بازپرس محسن مدیر روستا اعلام شد.

در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد قربانی ماجرا، یک هفته قبل و هنگام میانجی‌گری میان دو طرف یک نزاع، بر اثر پاشیده شدن بنزین به شدت سوخته و به بیمارستان انتقال یافته بود که بر اثر شدت سوختگی جان سپرد. از آنجا که عامل آتش‌سوزی عمدی نیز در این ماجرا سوخته و در بیمارستان بستری شده، تحقیق در این باره به بهبود نسبی وی موکول شده است.

شلیک در کوچه بن‌بست

ساعت 14:20 دوشنبه 28 اسفند سال گذشته، گزارش تیراندازی در حوالی چهارراه گلوبندک از سوی مأموران کلانتری 113 بازار به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد. به‌دنبال اعلام این خبر، بازپرس و تیم تحقیق راهی محل حادثه شدند. آن‌ها پس‌ از حضور در محل واقعه با جسد مردی حدود 60 ساله داخل کوچه بن‌بست روبه‌رو شدند که بر اثر شلیک دو گلوله به قتل رسیده بود.

پیکر قربانی ماجرا پس‌ از تحقیقات مقدماتی به دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی منتقل شد و کارآگاهان اداره دهم پلیس پایتخت مسئول تحقیق برای رازگشایی از این جنایت مرموز شدند.

همسرکشی در شب عید

ساعت 22:56 سه‌شنبه 29 اسفند سال گذشته، مأموران پلیس 110 به‌ دنبال یک تماس، از جنایتی هولناک در خانه‌ای قدیمی خبردار شدند. به‌دنبال اعلام این خبر مأموران کلانتری 106 نامجو راهی محل شده و بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم تحقیق را در جریان قرار دادند. ساعتی بعد نیز تیم جنایی به خانه مورد نظر رسیدند. آن‌ها پس‌ از حضور در خانه با جسد خونین زن میانسالی روبه‌رو شدند. این در حالی بود که زن دیگری- مادرمقتول - هم با پیکرخونین و نیمه جان در چند قدمی جسد قرار داشت که خیلی سریع به بیمارستان انتقال یافت.

تیم جنایی در بررسی‌های بعدی دریافتند عامل جنایت شب هنگام پس‌ از ورود به خانه با همسر و مادرزنش درگیر شده و با چاقو به آن‌ها حمله کرده است. به دنبال این جدال خونین همسرش به علت شدت جراحت‌ها جان باخته و مادرزنش نیزمجروح شده است. این جنایتکار بلافاصله از محل متواری شده بود. فرزندان مقتول که زمان حادثه در خانه نبودند پس‌ از ورود با جسد مادر و پیکرنیمه جان مادربزرگ‌شان روبه‌رو شده و موضوع را به پلیس گزارش کرده بودند. در حال حاضر ردیابی‌های تخصصی برای دستگیری متهم فراری ادامه دارد.

دومین قتل

ساعت 3:30 بامداد پنجشنبه 2 فروردین، مسئول یکی از بیمارستان‌های غرب تهران در تماس با مأموران کلانتری 108 نواب از مرگ مرد افغان خبر دادند. در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد قاتل با یکی از هموطنانش در خانه‌ای واقع در خیابان مرتضوی درگیر شده و او را با ضربات چاقو از پا درآورده وگریخته است.

سارقی که راز جنایتی در سینه داشت

اسفند سال گذشته مأموران گشت کلانتری ۱۲۴ قلهک به سرنشین یک خودروی سواری که کنار خیابان پارک شده بود مشکوک شدند. همان موقع مأموران سراغ سرنشین خودرو رفته و به بررسی مدارکش پرداختند. اما لحظاتی بعد مرد جوانی از داخل خانه‌ای که خودرو مقابلش پارک شده بود بیرون آمد که به محض مشاهده مأموران پا به فرار گذاشت.

همان موقع عملیات تعقیب و گریز آغاز شد اما مرد جوان بدون توجه به اخطارها همچنان به فرار ادامه داد. تا اینکه مأموران با رعایت قانون بکارگیری سلاح، مرد فراری را هدف قرار داده و او را دستگیر کردند. متهم همان موقع به بیمارستان انتقال یافت و راننده خودرو نیز بازداشت و به کلانتری منتقل شد.

مرد جوان مجروح پس از بهبودی به همراه همدستش به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال یافتند. کارآگاهان نیز درجریان بررسی هویت متهمان متوجه شدند یکی از آن‌ها - مجتبی- مدتی قبل با اسلحه کلاشینکف در غرب کشور دست به جنایت زده و پس از فرار به پایتخت، زندگی مخفیانه‌ای را آغاز کرده است.

مرد جوان وقتی با مدارک و مستندات پلیسی روبه‌روشد سرانجام روز 4 فروردین لب به اعتراف گشود و گفت: پس از جنایت به تهران آمدم. مدتی از آمدنم گذشته بود که با همدستم آشنا شدم. باهم تصمیم گرفتیم برای به‌دست آوردن پول، سرقت کنیم. در خیابان‌های بالای شهر پرسه می‌زدیم و با شناسایی خانه‌هایی که صاحبان آن‌ها در خانه نبودند وارد شده و نقشه‌مان را اجرا می‌کردیم.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: ارزش اموال سرقت شده توسط تبهکاران بیش از ۸۰۰ میلیون تومان برآورد شده است. در حال حاضر تحقیق درباره جنایت یکی از سارقان ادامه دارد.

کشف جسد نیمه عریان

عصر سه‌شنبه 7 فروردین، مأموران کلانتری 181 عوارضی از کشف جسد مرد افغان 35 ساله داخل خانه‌ای در محله پیکانشهر باخبر شدند. جسد مرد افغان برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

سقوط پسر10 ساله از طبقه هفتم

شامگاه هفتم فروردین نیز مأموران کلانتری 135 آزادی از مرگ پسر 10 ساله‌ای در یکی از بیمارستان‌ها باخبر شدند.

نخستین بررسی‌ها نشان داد پسر نوجوان دچار عقب ماندگی ذهنی بوده و روز حادثه والدین اش، او را در خانه تنها گذاشته و برای خرید به بیرون رفته بودند. اما زمانی که به خانه بازگشته بودند متوجه شدند پسرشان در خانه نیست. آن‌ها بلافاصله برای یافتن پسرشان به جستجو در اطراف ساختمان محل زندگی‌شان پرداخته وسرانجام پیکر نیمه جان پسرشان را در فضای سبز مجاور ساختمان یافتند. آن‌ها خیلی سریع پسرشان را به بیمارستان انتقال دادند، اما با وجود تلاش‌های تیم پزشکی، پسرک روی تخت بیمارستان جان سپرد. در حال حاضر با دستور بازپرس جنایی تحقیقات تخصصی در این باره ادامه دارد.

جنایت به خاطر بوق

شامگاه چهارشنبه 8 فروردین، ۵ پسرجوان سوار بر خودروشان از قرچک ورامین راهی تهران شدند. آن‌ها در میانه راه برای صرف شام به یک رستوران جاده‌ای رفتند. پس از شام آن‌ها قصد عبور از جاده و سوار شدن به خودرویشان را داشتند که ناگهان راننده خودرو پژو ۴۰۵ عبوری با دیدن آن‌ها عصبانی شد و بوق زد. برسرهمین موضوع بین آن‌ها جدال سختی درگرفت تا اینکه ناگهان راننده پژو با چاقویی که همراه داشت ضربه‌ای به قلب یکی از 5 مرد جوان زد و بلافاصله سوار بر خودرواش گریخت. به‌دنبال این درگیری خونین وکشته شدن مرد جوان، مأموران کلانتری 211 قلعه نو وارد عمل شده وتلاش برای دستگیری جنایتکارفراری را آغاز کردند.