خسته شدید از گشتن دنبال یخچال؟ حتماْ یک دستیار همه فن حریف می خواهید که آن قدر سرمای مناسب و یکنواختی داشته باشد که مواد غذایی را برای مدت طولانی، تر و تازه نگاه دارد. زیبایی ظاهری آن به حد کافی چشمگیر باشد، به اندازه کافی جادار و دسترسی به آن آسان و سریع باشد و از همه مهم تر قیمت مناسبی داشته باشد، برند هم که جای خودش را دارد و هر شخصی یک برندی رو پیشنهاد می دهد بنابراین باز هم در نهایت با این سوال مواجه می شویم که ساید ال جی بخریم یا یخچال فریزر سامسونگ یا ... ؟ امیدواریم مطلب امروز در این زمینه بتواند کمی به شما کمک کند.

یخچال

زمان تغییر پس زمینه های ذهنی

برای خرید یخچال فریز مناسب، لازم است از بقیه مشاوره بگیرید یا  فروشگاه اینترنتی را که می شناسید زیر و رو کنید اما قطعاً کافی نیست. انتخاب هوشمندانه تا حد زیادی به سبک زندگی شما، سلیقه شما، بودجه شما و فضایی که در اختیار دارید و حتی شهری که در آن زندگی می کنید وابسته است. یخچال یک وسیله مصرفی و پر کاربرد است بنابراین تا حد امکان برای انتخاب آن بهتر است یک سری اصول را جایگزین تجمل گرایی نمایید.

قبل از انتخاب برند، مشخص نمایید با بودجه ای که دارید کدام مدل یخچال فریزر برای شما مناسب است. اگر اطلاعات کافی نداشته باشید در نهایت یخچالی رو می خرید که فروشنده، شما را برای خرید آن قانع کرده است و احتمال زیادی هست که پشیمان شوید. اگر بودجه کمی دارید حتماً نیازی به ساید بای ساید ندارید و به راحتی می توانید از یخچال فریزر معمولی و کلاسیک استفاده کنید که در بالا یا پایین آن ها فریزر قرار دارد. معمولاً اندازه فریزر از یخچال کوچک تر است اما در برخی مدل ها، هم اندازه هستند. به هر حال فریزر همیشه دم دست شماست. این یخچال ها که به کمبی معروفند، در مدل های مختلف و حتی برندهای داخلی، کیفیت بالایی دارند و نقطه قوت آن ها خوش قیمت بودن است. بنابراین برای زوج های جوان که جزو خانواده کم جمعیت بوده و هزینه زیادی هم نمی خواهند بپردازند انتخاب مناسبی خواهد بود.

اگر از نظر بودجه محدودیتی ندارید خرید ساید بهتر است. امروزه در اغلب آپارتمان ها، کابینت ها بر اساس یخچال ساید بای ساید طراحی شده اند. یخچال های ساید امکاناتی مدرن دارند و برای افرادی که یخ ساز، آّبسردکن و سیستم تصفیه آب برایشان مهم است شایسته ترند. در این میان یخچال های دوقلو هم هستند که به لحاظ قیمت تفاوت چندانی با سایدها ندارند اما به فضای بیشتری نیاز دارند. قسمت فریزر دوقلو ها، خیلی جا دارند که بیشتر برای خانواده های پر جمعیت مناسب است. اگر هر هفته خرید می کنید و بیشتر عادت به خوردن غذاهای تازه دارید، نیازی به فریزر بزرگ تر نخواهید داشت. زوج های جوان یا خانواده هایی که یک فرزند کوچک و  آشپزخانه کوچک دارند بهتر است به این مدل فکر نکنند. حتی اگر زوج جوانی هستید که به زودی می خواهید صاحب فرزند شوید، حداقل 10 سال طول می کشد تا فرزند شما به اندازه ای برسد که روی مقدار غذای مصرفی و در نتیجه حجم مورد نیاز یخچال تاثیر بگذارد. یخچال های بزرگ زمان حمل و نقل مشکل سازند و تمیز کردن آن ها هم سخت تر است.

توصیه می شود به جای خرید یک یخچال خیلی بزرگ، یخچال فریزر کوچک تر اما هوشمند بخرید. تا چند سال آینده یخچال های هوشمند، بازار را در انحصار خودشان قرار خواهند داد و بهتر است از حالا با امکانات منحصر به فرد آن ها آشنا شوید و از آن ها استفاده کنید.

یخچال2

قلب یخچال

این که کدام یک از مدل های معرفی شده را انتخاب کنید تا حد زیادی به سلیقه، بودجه و دکوراسیون منزل شما بستگی دارد. اما انتخاب کمپرسور یا موتور یخچال، انتخاب قلب یخچال است. قدرت و میزان سر و صدای یخچال فریزر ارتباط مستقیم با نوع کمپرسور دارد. از مهم ترین تغییرات در یخچال های مدرن، استفاده از کمپرسورهای پیشرفته و متفاوت نسبت به کمپرسورهای پیستونی پر سر و صدای پیشین است. کمپرسورهای خطی اینورتر در دستگاه های جدید با به کار گیری تکنولوژی بهینه، علاوه بر این که برق کم تری مصرف می کنند صدای بسیار کمی هم دارند. قیمت یخچال فریزر با کمپرسور خطی، از 6 میلیون به بالاست. موتور خطی اینورتر یکی از قابلیت‌هایی است که هنگام خرید یخچال باید مد نظر قرار دهید.

هم چنین حتماً موقع خرید حواستان به برچسب مصرف انرژی یخچال فریز باشد. این برچسب از رده بندی از A+++ تا D درجه بندی شده و می تواند معیار خوبی برای مقایسه مصرف انرژی در یخچال های مختلف باشد.  به هر میزان مصرف انرژی به A نزدیک تر باشد یعنی مصرف اون دستگاه کم تر است و یخچال‌هایی که مصرف انرژی کمی دارند، می‌توانند به‌صورت سالانه تا چند صد هزار تومان در هزینه‌ی برق صرفه‌جویی کنند. در ضمن اگر از طرفداران محیط زیست هستید به شما توصیه می‌کنیم که از یخچال‌های دوست‌دار محیط زیست که گازهای گلخانه‌ای یا همان CFC ایجاد نمی‎‌کنند، تهیه کنید.

ال جی یا سامسونگ؟

یکی از تکراری ترین سوالات هنگام خرید یخچال انتخاب بین دو برند موفق و مهم تولید کننده یخچال یعنی ال جی و سامسونگ است، هر دو از شرکت های بزرگ کره ای و از بهترین تولید کنندگان یخچال و فریز هستند. طراحی یخچال فریزر سامسونگ از مهندسی خاصی برخوردار است و این ویژگی باعث شده محصولات یخچال های سامسونگ مطابقت بیشتری با سلیقه ها و نیازهای مشتریان خود داشته باشند چون داشتن انتخاب های بیشتر سبب خوشحالی مشتری خواهد شد. در مقابل شرکت ال جی با تکنولوژی کمپرسور اینورتر، تحولی در قلب یخچال هایش ایجاد کرده است و همواره با تمرکز روی مصرف بهینه انرژی و به کار گیری تکنولوژی های پیشرفته، محصولات متفاوتی را به نمایش می گذارد. البته سامسونگ هم به صورت منظم محصولاتش را به روز رسانی می کند.

وقتی صحبت از یخچال فریزر ساید بای ساید می شود، گاهی اوقات سامسونگ برتری بیشتری نسبت به ال جی دارد به عنوان مثال قفسه ضد ریزش مایعات، ویژه مدل های سامسونگ است. گفته می شود که یخچال فریزر های سامسونگ نسبتاً پر هزینه ترند اما یخچال های ال جی به تعمیر بیشتری نیاز دارند البته این برند هم چنان اعتبار خود را دارد و یخچال فریزرهای آن با درب فرانسوی و استیل بدون زنگ، از محبوب ترین های بازار است. گارانتی و سرویس های پشتیبانی هر دو برند در ایران نسبتاً خوب است، در کل اشخاص زیادی از مدل های ال جی رضایت داشته اند و برعکس آن هم صورت پذیرفته است.

در کل یخچال فریزر از لوازمی است که تمام طول شبانه روز روشن است پس در هنگام خرید علاوه بر قیمت، ظاهر و ظرفیت به میزان بهره وری انرژی و دوام آن هم دقت کنید. حتماً پیش از خرید آگاهی لازم را با عکس ها، ویدیوها و مطالب زیادی که وجود دارد کسب کنید و حتماً فروشگاه اینترنتی زنبیل را چک کنید چون بسیاری از مواقع تخفیف های دوره ای شگفت انگیزی برای فروش یخچال فریزرها دارد.