معیارهای مهم انتخاب شهردار تهران

محمد سالاری عضو شورای شهر تهران با اشاره به معیارهای شورای شهر تهران در خصوص انتخاب شهردار اظهار کرد: در برخی موارد شاخص‌های شورا همان شاخص‌هایی است که در سال گذشته بر مبنای آن شهردار را انتخاب کرد و در برخی موارد شاخص‌های جدیدی را استفاده خواهیم کرد.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه برای ما مهم است که شهردار آینده توانایی جسمی و روحی مناسبی داشته باشد،تصریح کرد: شهردار تهران باید در برابر فشار و چالش‌های موجود در شهر تهران مقاومت و ایستادگی داشته باشد،زیرا کار شهرداری تهران کار تنش‌زایی است.

وی با تاکید بر اینکه شهردار تهران باید فردی پاکدست و فساد ستیز باشد، بیان کرد: او باید توانایی برقراری ارتباط با تمام ارکان نظام و دستگاه‌های کشور را داشته باشد.

سالاری با بیان اینکه شورای شهر در معیارها و شاخص‌های خود برای انتخاب شهردار تهران اصلاحاتی خواهد داشت، گفت: در جلساتی که داشتیم در مرحله اول دنبال این هستیم که ساز و کاری را مبتنی بر تدوین مجموعه‌ای از شاخص‌های متناسب با جایگاه شهرداری تهران تدوین کنیم.

وی با اشاره به معیارهایی که شورای پنجم در آغاز کار برای انتخاب شهردار تهران تعیین کرد، ادامه داد: با توجه به شناخت دقیق‌تری که اعضای شورا در این مدت نسبت به ماموریت‌های مدیریت شهری و خصوصیات یک شهردار مناسب برای تهران پیدا کردند، ممکن است شاخص‌های جدیدی را هم اضافه کنیم که مهمترین آن‌ها این است که شهردار آینده، آشنا به موضوعات مدیریت شهری باشد.

سالاری در پایان گفت: چون زمان زیادی نداریم که شهردار جدید با موضوعات شهری و مسائل آشنا شود و یا با بدنه مدیران شهرداری تعامل برقرار کند، لذا آشناییت شهردار جدید با موضوعات شهری اهمیت دارد.