راهکاری فوق العاده برای کمک به عضله قلب

استرس و نگرانی جدی‌ترین اثرخود را بر سلامت قلب می‌گذارد و به همین دلیل افرادی که دچاراسترس مزمن هستند به تدریج به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا می‌شوند.
پژوهش در زمینه ارتباط استرس با آسیب قلب به وسیله انجمن فیزیولوژی آمریکا انجام شده است و کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای رفع مشکلاتی چون استرس و نگرانی شدید به تمرین‌های آرام بخشی بپردازند.

تمرین‌های آرام بخش شامل طیف وسیعی از ورزش‌ها مانند یوگا، تمرکز و مثبت اندیشی، زدودن افکار منفی، تکنیک تنفس عمیق، آرام سازی عضله‌های بدن و تفکر درباره خویش است.


دانشمندان برای ارزیابی موثر بودن مراقبه بر سلامت بدن به ویژه عضله قلب برروی یک گروه ۱۴ نفره که دچار استرس شدید بودند آزمایش انجام داده و هرروز به مدت یک ساعت تمرین‌های آرام بخش را برروی آن‌ها انجام داده اند.


پس از مدتی میزان استرس درافراد بسیار کاهش یافته و با توان بالاتری به انجام کار‌ها و وظایف خود پرداخته و درمواجهه با مشکل‌ها از انعطاف پذیری بالاتری برخوردار بوده اند.

داشتن استرس سبب ترشح هورمون کورتیزول دربدن و ایجاد التهاب می‌شود که درنتیجه آن اعضای مختلف بدن آسیب می‌بینند؛ به ویژه قلب و بخش‌های تشکیل دهنده آن دراثر ترشح هورمون کوتیزول بیشترین آسیب را می‌بینند.
با کاستن از استرس ارگان‌های بدن مانند مغز، کلیه، ریه ها، قلب و حتی فشارخون بدن تنظیم و فعالیت بهتری به دست می‌آورند.
برای کاستن از استرس می‌توانید درخانه یا محل کارمدت زمانی حتی یک ربع ساعت را به کاستن افکار بد، فکر کردن به مواردی که سبب شادی شما می‌شود، تنفس عمیق و انجام حرکت‌های کششی بپردازید و اثر فوق العاده آن بر بازده و کارایی همچنین سلامت جسم و روح خود را شاهد باشید.