تاکید عضو شورای شهر تهران بر تغییر رویکرد شوراها

الهام فخاری عضو شورای شهر تهران صبح امروز در سمینار تخصصی نقش شوراها در توسعه شهرستان ری که در هتل بین‌المللی فرودگاه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: آنچه امروز به عنوان یک دستاورد در اختیار ماست، حاصل کوشش در 4 دوره قبل شوراهای شهر و روستا است و به نوعی شورای پنجم حاصل تلاش مجمع نمایندگان و مدیران و کارشناسان دولت است.

وی با بیان اینکه در این گونه نشست ها علاوه بر تهدیدها باید به فرصت‌های مشترک هم بپردازیم، اظهار کرد: آنچه شورای پنجم را متمایز می‌کند، عملکرد شوراهای فرادست است.

فخاری تصریح کرد: تهران علی‌رغم اینکه جمعیتی بیش از 8 میلیون دارد، می‌تواند فرصت‌هایی برای ترابری همه شهرستان‌های استان تهران فراهم کند.

وی با تأکید بر اینکه دولت و مجلس و شورا باید بتوانند فرصت‌های تهران را عادلانه پیگیری و تقسیم کنند گفت: وظایف شورا وظایف ارزنده‌ای است و باید به همه آن‌ها به اندازه تعیین شهردار اهمیت داد. هر چه شورا نهاد قدرتمندتری باشد، بهتر می‌تواند مانع تحمیل برخی مشکلات به مردم شود.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه قدرت شورا لزوما با خشونت نیست، اظهار کرد: ما باید از بیان مسئله به حل مسئله تغییر رویکرد دهیم و هر چه قدرتمندتر شویم، خطر تبدیل شورای شهر به شورای شهرداری کاهش می‌یابد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در شهرستان‌های تهران احساس تبعیض و نا امنی وجود دارد و این احساس از اصل آن خطرناک تر است.