انتقال 10 هزار شغل آلاینده  به خارج از تهران

بهنام یزدانی، معاون هماهنگی و امور مناطق شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهری گفت: بر اساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداری، هر شغلی که آلایندگی و سر و صدا برای شهروندان ایجاد کند، مشمول انتقال به خارج از شهر می شود.

یزدانی با اشاره به اینکه 33 رسته شغلی به خارج از شهر و شهرک های صنعتی منتقل شده اند، افزود: 10 هزار شغل که در سطح شهر تهران باعث ایجاد مزاحمت و آلایندگی شدند، با دادن یک واحد در شهرک های صنعتی به افراد شاغل با قیمت ارزان، جابجا شدند.

وی تصریح کرد: منطقه 15، 18 و 19 بیشترین مناطقی بودند که این مشاغل در آنجا قرار داشتند. در منطقه 18 و 19، صنایع ریخته گری و کوره پزی وجود داشت و همچنین در منطقه 15، اوراقچی ها، بیشترین افرادی بودند که در این منطقه مشغول به کار بودند.

معاون هماهنگی و امور مناطق شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهری با تاکید بر اینکه 80 درصد این مشاغل به خارج از منتقل داده شده اند، اظهار کرد: 20 درصد دیگر باقی مانده اند که به صورت زیرزمینی مشغول به فعالیت هستند.

یزدانی با بیان اینکه این افراد هم مالک مغازه قبلی خود هستند و هم با قیمت ارزان صاحب ملک جدید شده اند، افزود: این افراد در شهرک ثامن الحجج در منطقه 20 مشغول به کار هستند.