ورود قوه قضائیه به پرونده پرنده‌های قاچاق در باغ پرندگان

علیرضا‌ حسینی شهردار منطقه 4 در نشست خبری که صبح امروز در بوستان پلیس و باغ‌ اناری‌ برگزار شد، اظهار کرد: این منطقه با یک میلیون جمعیت‌ 10 درصد تهران را در برگرفته‌ است، اما 10 سال از سایر مناطق تهران عقب‌تر است.

وی با بیان اینکه 110 کیلومتر بزرگراه‌ از این منطقه عبور می‌کند، افزود: اما در عین حال اتفاقات مفید در اینجا رخ نداده است.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه پرندگان منتقل شده به باغ پرندگان به طور قاچاق وارد این باغ شده بودند، تصریح کرد: به همین علت علیه ما شکایت شده و پرونده قاچاق پرندگان همچنان در دادگاه مفتوح‌ است.

وی با بیان اینکه ما بدون اطلاع سازمان محیط زیست پرندگان را وارد کرده بودیم، افزود: موضوع ایمنی باغ پرندگان از جمله مشکلات این باغ است، چراکه پرتگاه‌های این باغ نرده ندارند و این مسئله باعث نگرانی خانواده‌هایی است که با کودکان خود به آنجا می‌آیند.

شهردار منطقه 4 با بیان اینکه با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست توافق شده که برای افتتاح باغ پرندگان مسیر قانونی‌ را طی کنیم، گفت: نمی‌خواهیم سازمانی مقابل سازمان دیگر‌ بایستد‌.

وی خاطرنشان کرد: پرندگانی‌ به صورت قاچاق وارد شده بودند و هنوز در فاز دوم نگهداری می‌شوند.

شهردار منطقه 4 با بیان اینکه کمتر از 10 درصد پیام‌های سامانه 137 به شهرداری منطقه 4 اختصاص دارد‌، گفت: این وضعیت طبیعی است، وقتی که ما 10 درصد جمعیت را داریم باید پیام‌های بیشتری هم دریافت کنیم.

حسینی در ادامه به موضوع سد معبر‌ در منطقه‌ 4 پرداخت‌ و گفت: ما چه سد معبر‌ را رها کنیم و چه با آن برخورد کنیم، در هر صورت به ما اعتراض می‌شود، اما معتقدیم‌ در مورد سد معبر‌ باید اعمال قانون شود.

شهردار منطقه 4 با بیان اینکه رفع سد معبر در این منطقه فراتر‌ از اختیارات شهرداری است، تصریح کرد: باید با نظر شورای تأمین نسبت به این مسئله برخورد شود.

وی با تأکید بر اینکه رفع‌ سد معبر دیگر از توان‌ شهرداری خارج شده و فرمانداری باید وارد عمل شود، گفت: اگر نظر مقامات قضایی‌ و رسانه‌ها این باشد که سد معبرکنندگان‌ خلاف قانون عمل می‌کنند، ما هم برخورد می‌کنیم.

حسینی با اشاره به اغذیه‌فروشی‌هایی که در سطح خیابان اقدام به فروش مواد غذایی می‌کنند، گفت: چرا مرکز بهداشت‌ با مغازه‌دار برخورد می‌کند، اما به وانتی‌هایی که کنار خیابان‌ جگر‌ می‌فروشند و بهداشت را رعایت نمی‌کنند، کاری ندارد.

وی تصریح کرد: اشتغال وظیفه‌ ما نیست‌ که حالا اگر کسی کار پیدا نکرده است، اجازه دهیم اقدام به دستفروشی و سد معبر کند.

شهردار منطقه 4 در ادامه خاطرنشان کرد: پول بسیاری از املاکی‌ که برای طرح اتوبان امام علی(ع) خریداری کرده بودیم هنوز به صاحبانش‌ پرداخت نشده است.

وی در پایان در پاسخ به سئوالی‌ مبنی بر توسعه فضای سبز پاسداران گفت: در خصوص توسعه فضای این منطقه نه برنامه‌ای در دست اقدام است و نه امکان‌پذیر است.