60 درصد تقاضاهای فرزندخواندگی نوزاد دختر بوده است

وی در ادامه تصریح کرد: از تعداد نوزادنی که سال گذشته به فرزندخواندگیگرفته شدند، 60 درصد را نوزادان پسر و 40 درصد را نوزادان دختر تشکیل می‌دهند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه 656 نوزاد در سال 96 به شیرخوارگاه‌های استان تهران وارد شدند که از این تعداد، 501 نوزاد به خانواده‌های متقاضی فرزند تحویل داده شدند، گفت: مابقی این نوزادان با حکم قاضی پرونده مربوط به هر نوزاد، به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.

خاکی در ادامه یادآور شد: نوزاد دختر بیشترین درخواست خانواده‌های متقاضی فرزند در استان تهران بوده است و از آنجا که تعداد نوزادان دختر در شیرخوارگاه‌ها با تعداد تقاضای متقاضیان همخوانی ندارد، این موضوع در برخی موارد خانواده‌های فوق را حتی بیش از یک سال نیز پشت نوبت نگه می‌دارد.

وی افزود: در حال حاضر درخواست خانواده‌هایی که متقاضی فقط نوزاد دختر نیستند و شرایط آن‌ها مورد تأیید قوه قضاییه و سازمان بهزیستی کشور است، ظرف کمتر از 3 ماه برآورده می‌شود.

60 درصد تقاضاهای فرزندخواندگی نوزاد دختر بوده است

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در ادامه اضافه کرد: بر اساس آخرین آمارها، تاکنون 3 هزار و 239 خانواده برای دریافت فرزند در سامانه فرزندخواندگی نام‌نویسی کرده‌اند و بیش از 60 درصد آن‌ها متقاضی نوزاد دختر هستند.

خاکی تاکید کرد: عمده‌ترین علت طولانی شدن زمان انتظار خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی، درخواست نوزاد دختر توسط آن‌ها است و در حال حاضر مشکل دیگری در خصوص مراحل فرزندخواندگی وجود ندارد.

وی افزود: بر اساس قانون سازمان بهزیستی در موضوع فرزندانی که به فرزندخواندگی می‌روند، تنها نقش نگهدارنده نوزاد پیش از به فرزندخواندگی رفتن و همچنین تحویل دهنده نوزاد به خانواده‌ها مورد تایید قوه قضائیه است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه پس از به فرزندخواندگی گرفته شدن نوزادان، مددکاران سازمان بهزیستی کشور تا 6 ماه به طور مستمر بر شرایط نوزادان مذکور نظارت می‌کنند، گفت: پس از آن نیز واحد مددکاری به مدت 5 سال، وضعیت نوزاد را بررسی و رصد خواهد کرد.

خاکی تاکید کرد: قوه قضاییه شرایط موافقت با اعطای فرزند به خانواده‌های متقاضی را تعیین می‌کند و بهزیستی همگام با تصمیمات و دستورات قاضی پرونده هر یک از نوزادان، عمل می‌کند.