سهم ناچیز طرح جدید ترافیک در کاهش آلودگی هوا

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سهم طرح جدید ترافیک در کاهش آلودگی هوای تهران اظهار کرد: طرح جدید به میزان خیلی کمی در کاهش آلودگی هوا نقش داشته است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در اردیبهشت و اوایل خرداد ماه معمولا هوا خوب است و آلودگی کاهش می‌یابد، تصریح کرد: بهترین هوای تهران در اردیبهشت ماه است و اوج آلودگی هم معمولا در پاییز و اوایل زمستان دیده می‌شود.

وی افزود: اگر بخواهیم از مدیران دفاع کنیم، می‌گوییم این طرح در کاهش آلودگی اثرگذار بوده است.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه در طرح جدید ترافیک این احساس به ما دست داده که این طرح موفقیت‌آمیز است، گفت: این موضوع از نظر کارشناسی هم باید راستی آزمایی شود تا ببینیم که آیا واقعا موفق بوده یا خیر.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به استدلال‌های پورسید آقایی در راستای موفقیت‌ آمیز بودن طرح جدید ترافیک، گفت: مواردی که او مطرح کرد مربوط به دو هفته اول اجرای طرح بود، در حالی که طبق مصوبه زمان آزمایش طرح 6 ماه است و بعد از گذشت این مدت می‌توان نسبت به موفق بودن یا نبودن آن اظهار نظر علمی کرد و یا عیوب آن را شناسایی و رفع کرد.

وی با تاکید بر اینکه احساس من این است که طرح جدید در بعد ترافیکی موفق بوده است، خاطر نشان کرد: از سوی دیگر این احساس را هم دارم که هنوز گروه‌هایی از مردم هستند که قبلا به سبک ویژه‌ای طرح می‌گرفتند و اکنون تکلیفشان روشن نیست و این گروه‌ها یا معترض هستند و یا داشتن طرح را حق خود می‌دانند.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه شورا تلاش می‌کند تا این طرح برای اقدامات خاص استفاده نشود و رانت برچیده شود، گفت: من فکر می‌کنم در این زمینه هم موفقیت‌هایی وجود داشته است، اگر چه وقتی رانت حذف می‌شود، گاهی اوقات افرادی که دارای حق هستند دچار مشکل می‌شوند و باید این‌‌ها جداگانه بررسی شوند و به حق خود برسند.