تشریح اقدامات لازم برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در شهر تهران

زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران با اشاره به تدابیر 8 گانه مدیریتی که سال گذشته سازمان بوستان‌ها و فضای سبز برای مبارزه با سفیدبالک‌ها اتخاذ کرده بود، اظهار کرد: این تدابیر در حوزه قانونی، زراعی، فیزیکی، مکانیکی، اکولوژیکی، بیولوژیکی، شیمیایی و فرهنگی بود که تأثیرات مثبتی را به همراه داشت.

وی افزود: به عنوان مثال در هنگام هرس درختان توت کاکوزا و زیتون، شاخ و برگ هرس شده در محل دیگری سوزانده می‌شود تا این آفت انتقال نیابد.

صدراعظم نوری با بیان اینکه مابین درختان توت کاکوزا و زیتون گونه‌های دیگری کاشته می‌شود، گفت: این اقدام مانع انتقال آفت به صورت پیوسته می‌شود.

عضو شورای شهر تهران شستشوی درختان با آب و روغن‌پاشی بر روی آن‌ها را از دیگر اقدامات مبارزه با سفیدبالک‌ها دانست و گفت: سازمان بوستا‌ن‌ها و فضای سبز از طریق انعقاد قرارداد با پیمانکاران و مشاوران مجموعه این اقدامات را انجام می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: با استفاده از این روش‌ها، تکثیر این مهمانان ناخوانده تا حد زیادی کنترل شده‌ است، اما برخی از اماکن که به دلایل مختلف که امکان دسترسی ندارند، باقی مانده است که امیدواریم با هماهنگی‌های لازم بتوانیم اقدامات مبارزه با سفیدبالک‌ها را در آن مناطق انجام دهیم.

صدراعظم نوری در پایان گفت: مناطق 6، 11 و 12 وضع بحرانی‌تری در خصوص سفیدبالک‌ها نسبت به سایر مناطق دارند و به تبع تمام این اقدامات در این مناطق با شدت بیشتری انجام می‌شود.