واکنش فخاری  به گزارش معاون شهردار در خصوص نتایج حاصل از اجرای طرح  ترافیک جدید

الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در واکنش به گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص نتایج حاصل از اجرای طرح  ترافیک جدیدگفت: خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی! مگر می‌شود یک تیم از عملکرد خود گزارش ارزیابی ارائه دهد و بگوید به به چه طرح خوبی شد.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه از نظر نهاد ارزیابی کننده، این ارزیابی درست نیست، اظهار کرد: از نظر مقایسه‌ها هم موارد باید با زمان مشابه در سال گذشته مقایسه شوند که این کار در این گزارش انجام نشده بود.

وی با بیان اینکه بخشی از کاهش بار ترافیکی در بعضی از ساعات همیشه در ماه مبارک رمضان رخ می‌داده است، خاطر نشان کرد: امسال هم این اتفاق افتاده و نمی‌توان آن را به اثرات طرح جدید مرتبط دانست.

فخاری افزود: بخش دیگری از کاهش بار ترافیکی هم به خاطر خسته شدن از بار ترافیکی مدارس است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کاهش بار ترافیکی و آلودگی هوا به عنوان هدف اصلی طرح جدید ترافیک عنوان شده بود، اظهار کرد: این در حالی است که وقتی به بحث آلودگی هوا و خودروهای کاربراتوری می‌پردازیم، هیچ پاسخ روشنی داده نمی‌شود و به راحتی از آن عبور می‌کنند. من فکر می‌کنم این شیوه پاسخگویی صحیح نیست.

فخاری با اشاره به تاکیدات پورسیدآقایی در خصوص بهبود وضعیت هوا در پی اجرای طرح جدید ترافیک گفت: مگر می‌شود ما از بهبود وضعیت هوا گزارش دهیم و بارش‌های پی در پی باران در تهران را در نظر نگیریم.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از کاهش آلودگی هوا به بارش‌های مکرر باران در تهران مربوط است، اظهار کرد: کاهش چشمگیر آلودگی هوا ربطی به کار معاونت حمل ونقل و مصوبه شورا نداشته، زیرا به باد و باران مربوط است.

فخاری با تاکید بر اینکه بهتر است برای پاسخگویی به مردم منطق درستی داشته باشیم، اظهار کرد: با عدد و درصد گفتن کمکی به مردم نمی‌شود، زیرا واقعیت این است که مردم در مواجه با این طرح دچار مشکل هستند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بخشی از گزارش پور سید آقایی مبنی بر اینکه ترافیک از 7 کیلومتر به 4 کیلومتر کاهش داشته، اظهار کرد: اینکه ما یک منطقه را خالی از خودرو کنیم، در حالی که تمام مناطق حاشیه‌ای با ترافیک سنگین روبرو شده‌اند معیار درستی برای ادعای کاهش ترافیک نیست. ما شاهد هستیم که شرایط ترافیکی که در اتوبان صدر و مدرس به وجود آمده، بسیار نابسامان است.

فخاری در ادامه با اشاره به واگذاری سنجش موفقیت طرح جدید به دانشگاه علم و صنعت گفت: آقایان مجری طرح خودشان در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند و لذا در اینجا هم سوگیری وجود دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح ترافیک جدید پیوست اجتماعی و سلامت نداشته و کسی در مورد پیوست سلامت این طرح توضیح نداده است.