٤١درصد کارمندان کشور ایران را زنان تشکیل می‌دهند

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یکصد و هفتمین اجلاس سازمان بین المللی کار که در ژنو برگزار شد، با اشاره به بهبود وضعیت آینده کار،اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله برای بهبود وضعیت جهان کار، مسأله زنان است. در کشور ایران زنان از جایگاه رفیعی برخوردار هستند، بطوریکه ٦٠درصد فارغ التحصیلان را جامعه زنان تشکیل می دهد.

ربیعی با اشاره به اینکه زنان در حوزه‌های مختلف کاری، مشغول به فعالیت هستند، افزود: ٤١درصد کارمندان کشور ایران را زنان تشکیل می‌دهند و از ٨٠٠ هزار شغلی که وجود دارد، ٦٠درصد از آنان زنان هستند. در بخش‌های استخدامی، ٣٠درصد از آن مختص به زنان است.

وی با تاکید بر اینکه تعداد تشکل‌ها به بیش از ٥٠ درصد افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: پایان دادن به خشونت در محل کار و شرایط نابرابری در سطح جهانی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد بررسی قرار گیرد. ایجاد امنیت شغلی و عدالت اجتماعی از اهم ماموریت‌ها در سطح بین المللی باید باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایران همواره در سطح جهانی متعهد به تعهدات خود و همچنین ثابت قدم بوده است. تحریم‌های ظالمانه‌ای که از سوی برخی کشور‌ها به ایران تحمیل می شود، صدمه زیادی به معیشت مردم را در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه، فرصت‌های شغلی باید بصورت برابر باشد، یادآورد شد: برخی کشور‌ها نسبت به توافق نامه بی توجه هستند و اینکه برای تمام کشور‌ها یک نسخه پیچیده شود درست نیست. هرکشوری شرایط مخصوص به خود را دارد. کشور ایران به مدت ١٠٠سال است که در موضوعات سه جانبه گرایی حضور دارد.

ربیعی در پایان با اشاره به بمباران شدن زنان و کودکان بی سرپناهدر سرزمین های اشغالی، اظهار کرد: باید برای وضعیت سخت سرزمین اشغالی گفتگو‌های بین المللی صورت گیرد.