شربتی دل چسب که اعصابتان را آرام می کند

 شربت آناناس حاوی ویتامین‌های A ، B۶ ، C ، کلسیم، آهن، پروتئین، منیزیم، فیبر، کربوهیدرات، فولات، سدیم، پتاسیم، قند، فسفر، آنتی‌اکسیدان و بروملین است.

برای بررسی خواص شربت آناناس و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

 

مهم‌ترین خواص شربت آناناس

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی ؛ درباره مهم‌ترین خواص شربت آناناس اظهار کرد: این شربت به علت داشتن بروملین زخم‌ها را التیام می‌بخشد، زیرا جریان خون را بهتر می‌کند و مواد مغذی را زودتر به زخم‌ها می‌رساند بنابراین افرادی که جراحی به ویژه عمل بینی کرده‌اند باید از شربت آناناس استفاده کنند، چون این شربت زخم‌ها را ترمیم و کبودی‌ها را برطرف می‌کند.

وی درباره خواص دیگر شربت آناناس بیان کرد: این شربت خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند؛ شربت آناناس ضدالتهاب است و درد‌های ناشی از آرتریت را هم رفع می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت آناناس قلب و اعصاب را تقویت می‌کند و اضطراب و استرس را هم از بین می‌برد؛ این شربت نقش موثری در کاهش وزن و احساس سیری افراد دارد و موجب تقویت دستگاه گوارش هم می‌شود.

عظمایی با اشاره به مفید بودن شربت آناناس برای زنان باردار یادآور شد: این شربت استخوان‌ها و دندان‌ها را محکم و از بروز پوکی استخوان در افراد جلوگیری می‌کند؛ شربت آناناس تاثیر چشمگیری در تقویت بینایی، جوان‌سازی، لطافت و رفع چین و چروک پوست دارد.

 

 

مواد لازم برای تهیه شربت آناناس (پنج تا ۶ نفر)

آناناس رسیده                           یک عدد
آب                                             یک لیتر
عسل                                          به مقدار لازم
وانیل                                          نصف قاشق چای‌خوری
آب لیموترش تازه                      یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه شربت آناناس

- نخست آناناس را پوست بکنید و به قطعات کوچک تقسیم کنید سپس آن را داخل مخلوط‌کن بریزید.
- آناناس مخلوط شده را داخل قابلمه بریزید و آب را هم به آن اضافه کنید.
- قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد پس از اینکه کمی حرارت مواد درون قابلمه کاهش پیدا کرد عسل، وانیل و آب لیموترش تازه را به آن اضافه کنید.
- مواد را به طور مرتب هم بزنید تا شربت قوام بیاید.
- پس از خنک شدن شربت، آن را داخل یخچال بگذارید.