حمایت شورای شهر از واگن‌سازی داخلی

زهرا صدر اعظم نوری عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه سیاست شورای شهر و مدیریت شهری در راستای سیاست‌های مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت استفاده از کالای ایرانی است، گفت: طبیعی است که این کار در همه حوزه‌ها عملیاتی نیست و چون در بعضی از حوزه‌ها کالای ایرانی وجود ندارد و سرعت لازم هم برای تدارک و تهیه آن نیست، ناچار خواهیم بود از راه دیگری این کالا را تأمین کنیم.

وی با اشاره به موضوع تأمین واگن‌های شرکت متروی تهران گفت: از آنجایی که امکان ساخت واگن در داخل وجود دارد، شورا هم از واگن‌سازی داخل حمایت می‌کند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: البته نمی‌دانم که کارخانه‌های ما در چه زمانی با چه کیفیتی و با چه قیمتی می‌توانند واگن بسازند و اگر قیمت‌ها نتواند با مورد مشابه رقابت کند و یا کیفیت آن پایین‌تر باشد، طبیعی است که تولیدکننده فرصت را از دست می‌دهد و مصرف‌کننده به سمت کالایی می‌رود که بتواند با قیمت ارزان‌تر و کیفیت و سرعت بیشتر آن را بدست آ‌ورد.

صدر اعظم نوری خاطر نشان کرد: بحث دیگر تأمین منابع مالی است؛ گاهی اوقات می‌توان به دلیل نبود امکان پرداخت وجه نقد با یک تولید کننده‌ تهاتر کرد و اگر تولیدکننده این شرایط را نداشته باشد، طبیعی است که آن فرصت از دست می‌رود.