ارسال 700 قلم دارو  ویژه حج 97 به جده

علی اصغر پیوندی در همایش  تیم های بهداشتی درمانی جمعیت هلال احمر در حج ۹۷ ضمن تشکر از زحمات تمامی افرادی که خدمت به زائران خانه خدا را اصل اساسی خود قرار داده اند، گفت: این افراد باقیات و صالحات را در دنیا و آخرت برای خود تامین کرده اند و خدمت این افراد توشه راه دنیا و آخرت آن ها است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر براساس وظایف ذاتی خود تلاش کرده است تا همواره در کنار مردم باشد، افزود: یکی از وظایف مهم جمعیت هلال احمر ارتقا سلامت است از طرفی براساس اساسنامه جمعیت هلال احمر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ایرانیان در عتبات عالیات و ایام حج بر عهده نیروهای این جمعیت است که مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر همراه با کادر پزشکی و درمانی همواره در کنار زائران خانه خدا و همچنین عتبات عالیات بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه هدف تیم پزشکی هلال احمر در حج ۹۷ برگزاری مناسک حج با کیفیت تر و افزایش رضایتمندی حجاج در زمینه های بهداشتی و درمانی است، تصریح کرد: یکی از مهمترین کارکردهای جمعیت هلال احمر ارائه خدمات سلامت در زمان انجام مناسک حج به زائران خانه خدا است، زائرانی که با خلوص نیت در این مناسک حاضر می شوند و ممکن است تنها یک بار در طول عمر هر فردی اتفاق بیافتد.

ارائه خدمات درمانی به زائران خانه خدا مقدس ترین کار جمعیت هلال احمر است

پیوندی با اشاره به اینکه مقدس ترین کار جمعیت هلال احمر ارائه خدمات درمانی به زائران خانه خدا است، بیان کرد: هلال احمر در واقع نوعی امداد و نجات را در ایام حج به حجاجی که در سرزمین وحی حاضر هستند، ارائه می دهد.

وی به مقوله آموزش در ایام قبل و حین انجام مناسک حج اشاره کرد و گفت: آموزش مقوله بسیار مهمی است؛ چرا که موجب کاهش هزینه ها و در نتیجه افزایش کیفیت خدمات می شود و در نهایت رضایت حجاج را به دنبال دارد، بنابراین لازم است تا قبل از اعزام زائران به خانه خدا برای انجام مناسک حج تمامی مسائل بهداشتی به آن ها آموزش داده شود.

رئیس جمعیت هلال احمر پژوهش را دیگر مقوله مهم در ایام حج عنوان  کرد و یادآور شد: بایستی پژوهش در ایام حج جدی گرفته شود؛ چرا که در کاهش هزینه ها بسیار موثر است و علاوه بر افزایش کیفیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران سرزمین وحی، آمادگی ها برای برگزاری حجی آرام و توام با سلامتی برای زائران افزایش پیدا می کند.

وی همچنین در حاشیه همایش تیم‌های بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر در حج ۹۷ که با حضور پزشکان و کادر بیمارستانی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه خدمات بهتر به زائران حج تمتع ۹۷ انجام شده و افراد توانمند در این زمینه گرد هم آمده‌اند.

 پیوندی درباره خرید دارو و تجهیزات  و ارسال آن کشور به عربستان تاکید کرد: ۵۲ تُن دارو شامل ۴۰۰ قلم دارو و ۳۰۰ قلم تجهیزات پزشکی خریداری و به جده ارسال شده است. ؛ به علاوه واکسیناسیون حجاج به صورت کامل انجام و ارائه آموزش‌ها نیز در جلسات متعدد برای کادرهای پزشکی و کاروان‌ها ارائه شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه امسال ۸۲ هزار زائر خانه خدا به مکه و مدینه اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: ۵۱ درصد حجاج را زنان و ۴۹ درصد را مردان تشکیل می‌دهند و امیدواریم امسال حج بی حادثه و کم حادثه‌ای را شاهد باشیم و همکاران ما در هلال احمر برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده که خدمات بهتر و جامع‌تری به حجاج ارائه دهند.