اهدای ۲۲ هزار و ۳۶۴ قبر رایگان به شهروندان در سال ۹۶

سعید خال‌ مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) در پایان هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران، با اشاره به تصویب لوایح مربوط به تعرفه‌های جدید سازمان بهشت زهرا(س) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این دو لایحه با اکثریت قاطع آرا به تصویب رسید که 2 کارکرد بسیار مهم داشت.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) تصریح کرد: این لایحه در مرحله اول در راستای شفاف سازی اهمیت داشت و دیگر اینکه قیمت خدمات در سازمان بهشت زهرا(س) به صورت مشخص به تصویب رسید و به موجب این لایحه که اصلاحیه خدمات بود، در برنامه‌ها تحت عنوان گرانی قبر مطرح شد و تصویب این لایحه خط بطلانی‌ بر شایعات رایج بود.

خال با بیان اینکه به موجب این لایحه در سازمان بهشت زهرا(س) قبور رایگان برای شهروندان موجود است، تصریح کرد: هر شهروندی که به سازمان مراجعه کند، می‌تواند از یک طبقه قبر رایگان استفاده کند و 2 طبقه دیگر را به صورت یارانه‌ای دریافت کند.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) با بیان اینکه در سال 96، 22 هزار و 364 قبر رایگان به شهروندان اهدا شده است، گفت:در سازمان بهشت زهرا(س) شرایط به گونه‌ای است که هر شهروندی که به این سازمان مراجعه می‌کند، دیگر هیچ مشکلی نداشته باشد و به موجب این لایحه حداقل قیمت قبر به صورت رایگان و حداکثر قیمت آن 16 میلیون تومان است که در قطعات 47 ساله سازمان قابل پذیرش است.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به واگذاری یک طبقه قبر رایگان به شهروندان گفت: اگر شهروندی پول خدمات سازمان را نداشته باشد، به موجب این لایحه می‌تواند تا 12 قسط خدمات را تقسیط‌ کند.

خال خاطرنشان کرد: از 25 تیر سال 49 که این سازمان تأسیس شده حتی برای یک ثانیه هم تعطیل نشده است و همواره به شهروندان سرویس داده‌‌ایم، به طوری که سالانه 52 هزار متوفی‌ را پذیرش می‌کنیم.