نوک تیز برخی تهدیدات، دختران جوان ما را نشانه گرفته است

زهرا صدراعظم نوری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران همزمان با روز دختر و در راستای حمایت از حقوق دختران گفت: ما ایرانیان مفتخریم که میزبان اهل بیت علیهم السلام هستیم، وجود بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علیها موجب خیر و برکت برای ملت ایران است.

وی ادامه داد: زنان و دختران حامیان اصلی در محیط خانه و زندگی، منشاء محبت، عشق، دوست داشتن و امید به زندگی هستند و در جامعه نیز نماد پویایی، عشق به زندگی و عشق به خوبی ها هستند.

عضو شورای شهر تهران گفت: جامعه جوان ما که نیمی از آن را دختران جوان تشکیل میدهند، بیش از هر زمان نیازمند به توجه، دیده شدن و اهتمام برای آیندهای بهتر هستند. جامعه ما امروز مفتخر است که از دختران جوان تحصیل کرده برخوردار است که در عرصه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی، سیاسی و بین المللی برای کشور افتخار میآفریند. ما باید فرصتهای رشد و پیشرفت را پیش از گذشته برای دختران ایرانی فراهم نماییم، آنها امروز برای بروز شایستگی خود نیازمند به حمایت و توجه همه جانبه مدیران و برنامهریزان هستند.
نوری گفت:در شرایطی که آسیبهای اجتماعی در شهر ما دارای ابعاد نگران کننده ای است، نوک تیز برخی از این تهدیدات، دختران جوان ما را نشانه گرفته است و به شدت بر روی انگیزه، شور و نشاط و پویایی آنها تاثیر منفی میگذارد.

این عضو شورا گفت: از اینرو  ضمن محکوم کردن این گونه رفتارهای تحقیر آمیز برخی رسانه های جمعی  از شهرداری تهران به ویژه معاون امور اجتماعی و فرهنگی و اداره کل بانوان انتظار دارد که دختران شهر را مورد حمایت قرار دهند و امکانات رشد آنها را در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و اقتصادی فراهم کنند و اختصاص فضاهای مفید و امن در پارک ها، ورزشگاه ها، مراکز فرهنگی، هنری و امثالهم را برای ایشان در اولویت قرار دهند و درصدی از مدیریت حوزه فرهنگی شهر را به آنها واگذار کنند.