انتقاد شدبد عضو شورای شهر از بیماری مزمن «خویشاوند گزینی» در شهرداری تهران

مجید فراهانی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران گفت: شهرداری در دوره‌های گذشته گرفتار استخدام خویشان مدیران ارشد به شورا و شهرداری شده است.

وی ادامه داد: شهرداری طی سال‌های اخیر گرفتار بیماری مزمن «خویشاوند گزینی» شده که به این دلیل آسیب‌های زیادی هم دیده است.

به اعتقاد فراهانی، شهرداری از این بیماری مزمن و کشنده در امان نمانده و در دوره‌های مختلف به سفارش اعضای شورا یا مسئولان شهرداری افرادی از خویشاوندان آنها به استخدام شهرداری درآمدند.

وی با بیان اینکه شاید این افراد شایسته باشند، گفت: اما از آنجایی که افراد شایسته به دلیل ممنوعیت استخدام در شهرداری پشت در مانده‌اند بهتر بود این خویشاوندان فضای دیگری را انتخاب می‌کردند.

وی اظهار امیدواری کرد که با تصویب طرح مدیریت تعارض منافع که در دست بررسی است این مسئله حل و شهرداری از شر بیماری مزمن خویشاوندگزینی رها شود.

فراهانی گفت: به مردم تهران نویدی می دهم که در طرح مدیریت تعارض منافع که در دست بررسی شورای پنجم بوده و در کمتر از یک ماه آینده در دستور کار صحن شورا قرار گرفته است.

وی افزود: انعقاد هر گونه رابطه استخدامی بستگان مدیران ارشد شهرداری تهران و واحدهای تابعه در زمان تصدی مسئولیت در شهرداری تهران و واحدهای تابعه ممنوع خواهد شد‌.

عضو شورای شهر تهران گفت:از شهردار تهران اهتمام در مبارزه با این بیماری کشنده و مزمن را خواستارم.