نقش پررنگ سرعت عمل نیروهای اورژانس در شناسایی مصدومان زلزله‌های اخیر

 پیرحسن کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور در جلسه مشترک با نمایندگان تیم های حوادث و بحران کشور آلمان اظهار داشت: ما با ظرفیت کشور آلمان کاملا آشناییم، انتقال تجارب دو کشور بسیار ارزنده است و این هم افزایی باعث رشد دو طرف خواهد شد.

کولیوند توضیح داد: ما در  دو روز گذشته چند زلزله را در کشور تجربه کردیم که سرعت العمل تیم‌های ارزیاب اورژانس نقش پر رنگی در تشخیص و شناسایی مصدومین داشت؛ ما تجارب خوبی در ارائه خدمات به بحران زلزله را پیدا کردیم اگر این زلزله ها در برخی کشورها اتفاق بیفتد قطعا به مشکل های جدی بر می‌خورند.

سرپرست اورژانس کشور افزود: ما باید بطور مشترک سناریوهای جدیدی را در مدیریت بحران ترتیب بدهیم، بعد از زلزله مردم جرأت حضور در منازل را ندارند که ما رو موظف به طراحی سناریوی حل مشکلات روحی در منطقه می‌کند.

وی گفت: بحث داوطلبین نقش مهمی در حوادث دارند، در کشور ما سالها قبل امام خمینی (ره) بحث داوطلبین را در قالب بسیج ایجاد کردند که امورات مختلفی از جمله ساخت و ساز، درمان، دفاع از کشور و آموزش و سواد آموزی، کشاورزی و... انجام می دهند.

سرپرست اورژانس کشور خاطرنشان کرد: در زلزله سال گذشته کرمانشاه تنها با یک فرمان مقام معظم رهبری کیلومترها ترافیک جهت کمک‌های مختلف به زلزله زدگان به صورت داوطلبانه شکل گرفت، ما به یک سازماندهی جدیدتر برای تیم های داوطلب داریم که باید بر اساس نیازمندی های مختلف سازماندهی های مختلف شکل دهیم.

کولیوند در پایان گفت: ما هرچه بحث‌های آموزشی و پژوهشی خود را افزایش دهیم قطعا در روند عملیات ها نقش بسزایی دارد و به ما کمک خواهد کرد، باید از جلسات و مذاکرات خارج شد و هرچه سریعتر نتیجه این کارگروه های مشترک ایران و آلمان مشهود و عملی شود.