ارائه تسهیلات ٦درصدی به روستاییان برای تقویت تولید

 جلسه بررسی سند برنامه ششم توسعه با برش شهرستان ورامین به ریاست نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران و با حضور معاونان سازمان، فرماندار ورامین و جمعی از مدیران استانی در محل ساختمان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه دستگاه‌های محیط زیست، آب منطقه‌ای، جهادکشاورزی، شرکت شهرک‌های صنعتی، امور عشایر، آبفا و راه و شهرسازی گزارش‌هایی در خصوص برنامه‌های مربوط به سند توسعه ششم با برش شهرستانی در ورامین ارائه دادند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ادامه با بیان اینکه اقدام دولت در ارائه تسهیلات ٦ درصدی به روستاییان در راستای رونق تولید ارزش‌مند و گام مهمی است، گفت: ارائه این تسهیلات در شهرستان ورامین به عنوان قطب مهم دامداری و کشاورزی در استان در قالب طرح تعاونی بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به ضرورت شناسایی وضعیت واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی بر تعیین آمار دقیق واحدهای تولیدی فعال، نیمه فعال و تعطیل تأکید کرد و افزود: جذب سرمایه‌گذار در قالب مشارکت عمومی و خصوصی در واگذاری‌ها باید در دستور کار قرار بگیرد.

ترکی ادامه داد: توجه به تأمین سلامت و امنیت غذایی در استان یکی از اولویت‌های برنامه‌ریزی است و تحقق این هدف با توجه به پیوست‌هایی علمی در برنامه ریز‌ی‌ها همچون ارتباط با بخش‌های پژوهشگری و دانشگاهی محقق می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به اقدامات مؤثر و ارزشمند پژوهشگاه‌ها‌ی دانشگاه‌هایی همچون صنعتی شریف و دانشگاه تهران در حوزه‌های کشاورزی و زیست‌محیطی تصریح کرد: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و توجه به پیوست‌های علمی در تحقق اهداف توسعه‌ای استان بسیار مؤثر است.