مهمترین آسیب اجتماعی فعلی کشور

حبیب الله مسعودی فرید در مورد اقدامات شورای اجتماعی کشور در جهت کاهش آسیب های اجتماعی انجام شده گفت: هماهنگی هایی که با حمایت وزیر کشور در خصوص برنامه ریزی و کاهش آسیبهای اجتماعی در شورای اجتماعی در حال انجام است نسبت به گذشته منسجم تر شده است اما حوزه آسیب ها مداخله گران و بازیگران متعددی دارد و موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی و حتی تحریم ها و مسائل اقتصادی در افزایش و یا کاهش آن نقش دارد.

وی افزود: هنگامی که تحریم ها ایجاد می شود بر روی مایحتاج اولیه مردم تأثیر می گذارد و قیمت های تمام شده تمامی محصولات افزایش پیدا می کند و بر همین اساس مشکلات معیشتی مردم بیشتر می شود و خدماتی که در گذشته در سبد خانوار وجود داشت و جزء اولویت های آنها بود مانند آموزش، فرهنگ و سلامت در اولویت بعدی قرار می گیرد که این خود مشکلاتی برای خانواده ها ایجاد خواهد کرد و به همی دلیل نهادهای حمایتی و مسئول باید به سلامت و آموزش توجه بیشتری داشته باشند.

مسعودی فرید به مهمترین آسیب اجتماعی اشاره کرد و گفت: خشونت میان افراد یکی از مهمترین آسیب هایی است که در حال حاضر خانواده ها با آن مواجه هستند و بعد از آن نیز اعتیاد قرار دارد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: نبود یا کمبود نگاه سیستمی و یا فرآیندی در سطح برنامه ریزی های کشور در ابعاد کلان یکی از مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم به طوری که نباید فقط نگاه ها فردی باشد بلکه باید در ابعاد کلان تر به تمامی مسائل اقتصادی آموزشی و فرهنگی نگاه شود.

وی یادآور شد: نظام آموزشی باید به سمتی حرکت کند که مبتنی بر کارآمدی، کفایت و بازار محوری باشد به طوری که یکی از دلایلی که باعث شده امروزه با موضوع اشتغال و کم درآمدی مواجه شویم این است که افرادی تربیت می شوند که خلاق و کارآفرین نیستند و باید نظام آموزشی ما به این سمت حرکت کند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر کشور هند با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت در جایگاه ششم اقتصادی دنیا قرار دارد چرا که افراد را براساس بازار کار آموزش می دهند و مدیریت بازار و کیفی سازی آموزش ها نقش مهمی در این جایگاه دارد.