انتشار اسامی بازنشستگان شهرداری هیچ اشکالی ندارد

افشین حبیب زاده رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با اشاره به تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها اظهار داشت: این قانون برای همه شهرداری‌ها و همچنین شهرداری تهران لازم الاجراست.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به سخنان افشانی مبنی بر اینکه شهرداری تابع این قانون است، تصریح کرد: به محض  ابلاغ این قانون توسط شورای نگهبان، حتما شهرداری هم نسبت به عدم به کارگیری بازنشستگان اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان هنوز مصوبه مجلس را تأیید نکرده است، گفت: بعد از آن که شورای نگهبان این مصوبه را تأیید کند، به شکل قانون درمی‌آید و هنگامی که در روزنامه رسمی اعلام شود، اجرای آن برای همگان  الزام آور می‌شود و اگر این مراحل طی شود، به شدت از آن استقبال می‌کنیم.

حبیب زاده با تأکید بر اینکه انتشار اسامی بازنشستگان شاغل منع قانونی ندارد و محرمانه هم نیست، تصریح کرد: البته ممکن است خود اشخاص اظهار کنند که ما در حال کناره گیری هستیم، لذا اسم ما را اعلام نکنید.

وی افزود: اگر چه انتشار این اسامی شأن کسی را خدشه دار نمی‌کند، اما ممکن است به جهت حفظ شأن افراد از انتشار اسامی آن‌ها خودداری کرده باشد.

حبیب زاده گفت: از نظر من انتشار اسامی بازنشستگان شهرداری هیچ اشکالی ندارد، مگر اینکه برخی ملاحظات در نظر گرفته و آن وقت این موضوع اهمیت پیدا می‌کند که ابتدا قانون ابلاغ و سپس اجرا شود و از آن مرحله به بعد شهرداری ملزم به انتشار اسامی بازنشستگان است و اگر قانون ابلاغ شد و بازنشستگان هم اقدام به کناره گیری کردند، دیگر نیازی به انتشار اسامی نیست.

عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به خودداری شهرداری از انتشار نام رسانه‌هایی که خبرنگاران آن‌ها طرح ترافیک دریافت کردند، گفت: از نظرما باید نام این رسانه‌ها اعلام می‌شد، اما شهرداری تهران ملاحظاتی داشت که آن‌ها را به ما اعلام کرد و به نظر ما تا حدودی قانع کننده بود.

وی با بیان اینکه عدم انتشار نام رسانه‌ها مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند، گفت: اصل این بوده که نام اشخاص منتشر شود، اما ما در مورد ضرورت انتشار اسامی رسانه‌ها هم تأمل می‌کنیم.