بی توجهی دولت به پرداخت بدهی هایش به شهرداری تهران

حمید بنایی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  یک سال از روی کارآمدن پنجمین شورای شهر تهران می گذرد,  گفت: مردم اعضای شورای  پنجم را به امید بهتر شدن وضعیت و چهره شهر تهران انتخاب کردند در حالی که عملا از جیب مردم پول می رود اما کمترین کاری در یک سال گذشته از سوی شورا و شهرداری به شهروندان ارائه نشده است. بنده از اعضای شورای شهر می پرسم آیا نقشی در قبال پاسخگویی به مطالبات مردم در شهر تهران ندارید؟ آیا با تکرار تهمت ها که بردند و خوردند مطالبات مردم را پاسخ داده اید؟

بنایی با اشاره به حضور شهردار تهران در هیات دولت خواستار دریافت حق شهروندان تهرانی شد و افزود: متاسفانه این موضوع در دولت و مجلس هم دیده میشود, چند سالی است که همه مشکلات بدون ارائه برنامه ای برای حل آنها به گردن مدیران قبلی انداخته شده و مدیران فعلی کشور کمتر به انتظارات مردمی اعم از اشتغال ومعیشت توجهی داشته اند.

وی ادامه داد: مردم از همه ما از مجلس تا دولت و شورای شهر انتظار کار و رفاه و توسعه دارند نمی توان عضو هیات دولت یا نماینده مجلس بود اما توجهی به انتظارات مردم نداشت.با اینکه شهردار تهران اینک در جایگاه هیات دولت می نشیند و تقریبا عضوی از هیات دولت به شمار می رود آیا دولت توجهی به پرداخت بدهی هایش به شهرداری تهران دارد؟ آیا  دولت در سالهای گذشته کمترین همکاری را با شهرداری صورت داد چه برسد به اینکه شهردار را در هیات دولت در کنار خود قرار دهند! مسلما مردم شاهد تغییرات هستند و ناکارآمدی ها را به نمایندگان خود و در شبکه های اجتماعی به صورت خود جوش بیان می کنند.

 بنایی با بیان اینکه باید راه برای حضور مدیران جهادی باز شود گفت: بی شک اگر مجلس, قوه قضاییه و تمامی نهادهای کشور مملو از حضور مدیرانی با روحیه جهادی و انقلابی بود امروز تنش های کمتری را در حوزه اقتصاد, اجتماع و فرهنگ شاهد بودیم. ضمن اینکه نباید نگران باشیم  چرا که در دوران دفاع از کشور با وجود شدیدترین تحریم ها همین جوانان جهادی بودند که انقلاب را مدیریت کردند. مسلما امروز هم می توانیم از بسیاری از بحران ها عبور کنیم به شرط اینکه تهدید و تخریب یکدیگر را کنار بگذاریم و به نیروی مدیران انقلابی و جهادی اعتماد کنیم.

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نه تنها از مدیریت شهری بلکه از مجلس و از دولت انتظارمی رود که در کنار مردم باشند. با جوانان همراه شوند و به آنها روحیه بدهند, دادن روحیه جهادی به جوانان است که آینده ایران را تضمین می کند. نباید عنوان کنیم رئیس جمهور 24 میلیون نفر از مردم ایران هستیم یا رئیس دولت اصلاحات! دولت , مجلس و شوراهای اسلامی متعلق به همه مردم ایران است.