توقیف خودروهای سنگین دارای آلودگی زیاد از ابتدای آبان ماه

 پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران با بیان اینکه تعیین تکلیف VIN معضلی است که سال‌ها ما را با پلیس درگیر کرده است، گفت: سامانه سیمفا ظرفیت کافی برای استعلام از پلیس ندارد که لازم است راهور شماره VIN را به شهرداری ارائه کند.

وی افزود: برای کاهش آلودگی هوا سامانه سیمفا بر اساس VIN به ما استعلام ارائه می‌کند که لازم است ما شماره پلاک را به پلیس ارائه کنیم، سپس پلیس از روی شماره پلاک به ما شماره VIN را اعلام کند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: باید بانک اطلاعاتی VIN تشکیل شود تا متوجه شویم چه خودرویی معاینه فنی دارد که در حال حاضر به دلیل نبودن اطلاعات VIN ما به صورت رندوم از هر 4 خودرو شاید یک خودرو را بتوانیم بررسی کنیم که بدون معاینه وارد محدوده شده است یا خیر.

پورسیدآقایی با بیان اینکه از ابتدای آبان ماه باید خودروهای سنگین دارای آلودگی زیاد توقیف شوند، گفت: با اجرای این طرح به کاهش آلودگی هوا کمک بسیاری کرده‌ایم ولی بسیاری از خودروهایی که سرویس پادگان‌های نظامی و دیگر خودروها مربوط به سرویس کارخانجات هستند و نباید وارد شهر شوند.

وی ادامه داد: پلیس باید با اطلاع‌رسانی‌های متعدد به رانندگان اعلام کند که از ابتدای آبان ماه در صورت آلودگی هوا، خودرویشان متوقف خواهد شد. همانطور که شرایط آلودگی در شهر تهران با شهرهای دیگر متفاوت است باید سخت‌گیری‌ها نیز به همین ترتیب بیشتر شود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ستاد آلودگی هوای شهر تهران باید تاکید کند که خودروهای تهرانی تنها در این شهر بررسی شوند، گفت: با توجه به آلودگی شهرهای مختلف ملاک‌ها برای آلودگی در شهرها متفاوت است و مردم باید نسبت به اجرای معاینه فنی هر خودرو در شهر خود اقدام کنند.

پورسیدآقایی بیان داشت: سن فرسودگی خودروها بیش از حد بالا رفته است و خودروهای ارگان‌های نظامی و شرکت‌ها اگر نوسازی نمی‌شوند باید با تعمیر و اصل معاینه فنی مورد استفاده قرار گیرد که اگر با تعمیر دودزا بودنش رفع نشد باید از دور خارج شوند. ما می‌توانیم از طریق اتحادیه‌ها برای رفع مشکل خودروهای سنگین اقدام کنیم.