تخلفات‌ پروژه تجاری ایران مال از زبان سخنگوی شورای شهر

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به تخلفات‌ پروژه‌ تجاری ایران مال‌ گفت: مالک این پروژه‌ ۶ بار درخواست تغییر نقشه داشته و هر بار نسبت به نقشه مصوب‌ تغییرات دیگری را اعمال کرده است.

حتما بخوانید :

بررسی برخی تخلفات ریز و درشت پروژه ایران مال تهران

 شرکت ها و فعالیت های تجاری علی انصاری ؛ مالک ایران مال

تخلفات‌ پروژه تجاری ایران مال

علی اعطا‌ سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به تخلفات‌ پروژه تجاری ایران مال اظهار داشت: بخشی از تخلفات آن تغییر کاربری است که پارکینگ‌ را به کاربری‌ دیگری تبدیل کرده و بخش دیگر هم حذف پارکینگ‌ و بخشی هم مربوط به اضافه بنا است.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به آخرین گفتگوها در کمیسیون ماده ۱۰۰ گفت: هنوز شهرداری منطقه ۲۲ فرم نهایی‌ خلاف را ارسال نکرده و تصمیم‌گیری‌های فعلی بر اساس فرم خلافی‌ است که قبلاً ارسال شده بود و بر اساس فرم خلاف‌ قبلی یک سری تغییرات جزئی‌ رخ داده بود.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا کمیسیون اشد‌ مجازات را برای تخلف ایران مال در نظر خواهد گرفت و اقدام به تخریب اضافه بنا خواهد کرد یا خیر؟، گفت: تخریب همیشه انجام پذیر نیست و به لحاظ فنی باید شرایط لازم را داشته باشد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه بیشتر آرای تخریب اجرا نشده است، تأکید کرد: باید از ابتدا جلوی تخلف‌ گرفته می‌شد تا به این مرحله نرسد، اما وقتی به این مرحله رسیده اینطور نیست که کمیسیون ماده ۱۰۰ به راحتی بتواند حکم تخریب دهد.

حتما بخوانید :احتکار 2500 خودروی کیا اپتیما در پروژه عمرانی ایران مال تهران

وی تصریح کرد: مالک پروژه ایران مال طی سال‌های مختلف دائماً تخلف کرده و با مراجعه به شهرداری هر بار  درخواست تغییر نقشه داده است.

وی افزود: مالک تاکنون ۶ مرحله به شهرداری مراجعه کرده و درخواست تغییر نقشه داده و مجوز جدید گرفته است و هر بار هم نسبت به نقشه مصوب تغییراتی را اعمال کرده است.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه در واکنش به اظهارات یکی دیگر از اعضای شورا مبنی بر اینکه روز یکشنبه موضوع بازنشستگی‌ شهردار تهران بررسی می‌شود، گفت: ما در دستور روز یکشنبه‌ چنین موضوعی نداریم، اگرچه ممکن است چنین بحثی‌ در جلسات هم اندیشی مطرح شود که البته تاکنون این بحث در جلسات هم اندیشی هم مطرح نشده بود.

اعطا تصریح کرد: اگر جزئیات‌ قانون توسط شورای نگهبان تأیید شود، آنگاه ما خود را ملزم به اجرای آن می‌دانیم و برای رسیدن به راه حل مناسب گفتگو خواهیم کرد.

حتما بخوانید : ایران مال ؛ پروژه ای عظیم با تخلفات آشکار در منطقه ۲۲ تهران