شورای شهر عملکردی نداشته که شفاف سازی آن را پررنگ کند!/ سیاه نمایی و تکرار شو سیاسی کارنامه شورای پنجم

ابوالفضل قناعتی عضو سابق شورای شهر تهران در گفت و گو با افکارنیوز با بیان اینکه شورای شهر عملکردی نداشته اند که شفاف سازی آن را پررنگ کنند گفت: قطعا هیچ ماست فروشی نمی گوید ماست من ترش است! مسلم است که اعضای شورای پنجم بعد از یک سال حضور در شورای شهر عملکرد خود را مثبت و مردم پسند عنوان می کنند! چرا که حرف دیگری برای گفتن ندارند. هرچند اعضای شورای شهردر اولین سالگرد حضور دراین شورا به دنبال تبلیغ عملکرد خود هستند اما مردم فهیم و هوشمند تهران به این موضوع آگاه هستند که دیکته نانوشته غلط ندارد! اگر دستاورد اعضای شورای شهر ایجاد شفافیت عنوان شده باید گفت اعضای شورای پنجم عملکردی نداشته اند که شفافیتی بتوان برای آن قائل شد. این سوال مطرح می شود موضوع شفافیت در عملکرد خود را درباره کدام حساب کتاب و عملکرد عنوان کرده اند؟

وی با بیان اینکه عملکرد شورای شهر راه اندازی شو سیاسی بوده عنوان نمود: هنگامی که کاری درشهر صورت نگرفته کدام شفاف سازی مالی مورد نظر اعضای شورای شهر است؟ آیا عملکرد اعضای شورای پنجم در یک سال گذشته به غیر از سیاه نمایی برای دوره مدیریتی گذشته شهرداری بوده است؟آیا آنچه در یک سال گذشته انجام شده غیر از شو و بازی جریانی با نگاه سیاسی به آنچه در چهارده سال گذشته انجام شده؟ چگونه می توان عملکرد تخریب و سیاه نمایی اعضای شورای شهر را در یک سال گذشته نادیده گرفت وقتی غیر از ندیدن دستاوردهای مدیریت دکتر قالیباف کاری صورت نداده اند؟

قناعتی افزود: آیا تمرکز بر موضوعاتی که بخش زیادی از آن خلاف واقعیت و تزریق ناامیدی نسبت به مدیران جهادی بود را می توان شفافیت و به نوعی عملکرد شورای شهر عنوان نمود؟بی شک اگر در شهر تهران سنجش عمومی صورت داده شود مردم به عینه عنوان می کنند تا حد زیادی از عملکرد مدیریت شهری دکتر قالیباف راضی بوده و دستاوردها وخدمات ارائه شده آن دوران را مورد تمجید قرارمی دهند. ممکن است در آن حجم کار بسیار چند خطا صورت گرفته باشد اما دوره کاری جدید کاری انجام نشده که بتوان از شفاف سازی سخن گفت! آنچه که از سال گذشته توسط اعضای شورای شهر دنبال شده تنها سیاه نمایی و تکرار شو سیاسی در مطلوب جلوه دادن خود و زیر سوال بردن فعالیت های بزرگی که قبلا در شهر تهران انجام شده است.

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه نمی توان به آینده شهر تهران با بی توجهی به برنامه های توسعه ای امیدوار بود خاطر نشان کرد: مهمترین موضوعی که اعضای شورای پنجم باید دنبال کنند نگارش برنامه پنج سال سوم شهر تهران است. برنامه پنج سال دوم امسال به پایان می رسد و ضرورت نگارش برنامه سوم با توجه به چشم انداز برنامه های نظام بسیار حائز اهمیت است. باید دید اعضای شورای شهر چه برنامه هایی برای پنج ساله سوم دارند!متاسفانه برنامه پنج ساله دوم که آخرین سال آن به اعضای شورای پنجم رسید روی زمین ماند ودوستان شورای شهری قادر به اجرای آن نبودند!به نظر می رسد اعضای شورای پنجم و شهرداری تهران برنامه خاصی برای سال 98 ندارند و برنامه سوم شهر تهران چندان مورد توجه اعضا قرار ندارد. اینکه چه برنامه ای نوشته می شود و اعضای شورای شهر به این برنامه التزام خواهند داشت یا نه را باید در سال اینده به تماشا بنشینیم!!