انتشار کیفرخواست و اسامی 12 اخلالگر بازار موبایل

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اخلالگران بازار موبایل صبح امروز (شنبه) در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به اتهامات اخلالگران در نظام اقتصادی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین قاضی موحد آغاز شد.

در این جلسه کیفرخواست ۱۲ تن از متهمان قرائت خواهد شد.

گفتنی است؛ در جلسات گذشته به اتهامات سه تن از متهمان این پرونده از جمله محمد غالب علمداری، سنباد صفر‌ها و علیرضا سنجری رسیدگی شد.

با شروع دادگاه قاضی موحد گفت: سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان اخلال در نظام اقتصادی کشور امروز(یکشنبه) با حضور متهمان و وکلای آن‌ها در حال برگزاری است.

وی افزود: این متهمان از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور و با گرفتن ارز دولتی به صورت هماهنگ شده در بازار نیازمندی‌های مردم اخلال ایجاد کردند.

قاضی موحد گفت: از نماینده دادستان می‌خواهم در جایگاه قرار بگیرد و کیفر خواست را قرائت کند.

حسینی نماینده دادستان گفت: امروز به اتهامات ۱۲ نفر از اخلالگران نظام اقتصادی که با ارز دولتی نسبت به واردات گوشی تلفن همراه اقدام کرده بودند، رسیدگی می‌شود.

وی افزود: دولت برای تعدیل بازار با اختصاص ارز دولتی به شرکت‌های وارد کننده قصد کاهش قیمت‌ها را داشت، اما برخی از شرکت‌های وارد کننده با سودجویی و صدور فاکتور صوری و افزایش خودسرانه قیمت باعث افزایش قیمت‌ها شدند.

در ادامه جلسه قاضی موحد اسامی متهمان دیگر را به همراه اتهامات آن‌ها اعلام کرد.

محمد میرزایی متولد سال 1365 ساکن کرج متاهل مدیر عامل شرکت پارس تل قشم متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور و نیازمندی های عمومی از طریق گرانفروشی به مبلغ 47 میلیارد و 649 میلیون و 726 هزار و 514 ریال است.

علی اصغر کاویانی فرزند ابوالقاسم ساکن تهران، مدیر عامل شرکت کاویان همراه، متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق گرانفروشی به مبلغ 23 میلیارد و 708 میلیون ریال است.

مجید فلاحی فرزند محمد اهل قزوین و ساکن تهران، مدیر عامل شرکت مدیا پردازش، متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نیازمندی عمومی به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۵۵۵ میلیون ریال است.

محمد مرادی فرزند مرتضی متولد سال ۱۳۶۵ اهل اراک، ساکن قزوین، مدیر عامل شرکت ارتباط همراه ویژن، متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نیازمندی عمومی به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۴۷۶ میلیون ۲۱۵ هزار و ۴۱۶ ریال است.

جعفر بهشتی فروتن مدیر عامل شرکت ایما همراه، متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نیازمندی عمومی به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۲۲۱ میلیون ریال است.

سید محمد کاویانی مدیر عامل شرکت همراه تجارت بزرگ مهر، ساکن تهران، متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نیازمندی عمومی به مبلغ ۵ میلیارد و ۲۱ میلیون ۱۹۱ هزار ریال است.

فروتن امین آبادی فرزند محمدعلی، مدیر عامل شرکت هماهنگ پرداز هوشمند متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نیازمندی عمومی به مبلغ ۳ میلیارد و ۶۳۱ میلیون ریال است.

امیر میثم گیاهی فرزند میثم مدیر عامل شرکت توسعه سرمایه گروه ناروند متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نیازمندی عمومی به مبلغ ۳ میلیارد و ۲۴۵ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۹۱۹ ریال است.

میثم ابراهیمی گندمی فرزند میکائیل متولد سال 1342، اهل قزوین و ساکن تهران، مدیر عامل شرکت رایان شناس ایرانیان متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نیازمندی عمومی است.

رضا شرکت افتخار فرزند احد بازداشت متولد ۱۳۵۷ اهل تبریز و ساکن تهران مدیر عامل شرکت پرشین الماس سیستم متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نیازمندی عمومی است.

سید مهدی یاسینی متولد ۱۳۶۳ ساکن تهران مدیر عامل شرکت توسعه اقتصاد توان یاسین متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نیازمندی عمومی است.

فرخ اسکندری نژاد متولد ۱۳۴۶ ساکن تهران، مدیر عامل شرکت دلتا همراه پرداز شرق متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نیازمندی عمومی است.