کودکان باید از آمدن به مدرسه لذت ببرند

 مراسم آغاز سال تحصیلی غنچه‌ها و شکوفه‌های امید در دبستان پسرانه شهید امیری‌کیا منطقه ۱۲ تهران با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون آموزش ابتدایی وزیر، جمعی از مدیران آموزش و پرورش، دانش‌آموزان کلاس اولی‌ و خانواده‌های آنها برگزار شد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت: تقارن دفاع مقدس با ایام محرم و  با آغاز سال تحصیلی، عشق به میهن را نشان می‌دهد.

وی به توسعه پیش‌دبستانی اشاره کرد و افزود: توسعه پیش دبستانی در کشور باعث شده است بچه‌ها در دوره اول ابتدایی راحت‌تر محیط جدید را تحمل کنند و خود را با آن تطبیق دهند‌.

بطحایی ادامه داد: در گذشته دانش‌آموزان با وارد شدن به محیط جدید، بی تابی داشتند و شاید انطباق این موضوع در حال حاضر برای آنها، بخشی به خاطر توسعه پیش دبستانی است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کار در دوره ابتدایی بسیار پیچیده‌تر از سایر دوره‌هاست و کار معلمان به مراتب سخت‌تر است.

وی افزود: معلمان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش به دنبال فراهم کردن محیطی هستند تا با هم زندگی کردن را تمرین کنید و شاد و با نشاط باشید البته در این مسیر موانعی را داریم که باید برطرف شود.

بطحایی با بیان اینکه فضای بازی در برخی مدارس محدود است، گفت: تلاش می کنیم دانش‌‌آموزان از آمدن به مدرسه احساس شادی و نشاط را داشته باشند.