کلاهبرداری هزار میلیارد تومانی یک طلافروشی در تهران

دادستان تهران از کلاهبرداری هزار میلیارد تومانی یک طلافروشی در تهران خبر داد و به مردم درباره پرداخت پول به شرکت‌های مدعی سرمایه گذاری سکه هشدار داد.

جعفری دولت آبادی در حاشیه نشست با مدیران شرکت‌های پتروشیمی، با اشاره به کلاهبرداری از عده‌ای از مردم در قالب فروش سکه، گفت: به تازگی گزارش‌هایی مبنی بر این که شرکتی در تهران در قالب فروش سکه وجوه زیادی را از مردم گرفته و پول‌های کلانی دریافت کرده است، به دادستانی واصل شد. وی ادامه داد: همچنین بر اساس گزارش دیگری در منطقه تهرانپارس یک طلافروش، از مردم طلاهایشان را می‌گرفته و در قالب بحث طلا به آن‌ها سود می‌داده که به تازگی شرکت پلمب شده و متهم متواری است و رقم زیادی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است. جعفری دولت آبادی خطاب به مردم گفت: اقدامات مالی و پرداخت پول به شرکت‌ها به خصوص شرکت‌های موهوم، بدون اجازه بانک مرکزی اساسا کار اشتباهی است، لیزینگ‌ها و تمام شرکت‌هایی که می‌خواهند کار‌های مالی انجام دهند باید الزاما در قالب بانک یا موسسات مجاز معتبر یا صرافی باشند. وی با اشاره به این که تعداد شکات این پرونده‌ها در یک مورد ۵۰۰ نفر و در مورد دیگر حداقل ۱۰۰۰ نفر و بیشتر گزارش شده است، تاکید کرد: البته پلیس درباره این دو مورد که وجوه زیادی از مردم به یغما رفته است، پرونده تشکیل داده و امیدواریم به زودی بتوانیم متهمان را بازداشت کنیم.


کشف انبار احتکار ۱۰۰ تن مواد پتروشیمی
وی همچنان با اشاره به نشست با مدیران شرکت‌های پتروشیمی اظهار کرد: حدود دو سه هفته پیش در شورآباد انباری را که ۱۰۰ تن مواد پتروشیمی در آن نگهداری می‌شد کشف کردیم که به قیمت مصوب دولتی خریداری کرده و نگه داشته بودند تا به قیمت آزاد بفروشند