شناسایی ۲۶۰ انبار و سوله کالای قاچاق در سطح شهرستان شهریار

سردار محسن خانچرلی ، اظهارداشت:ماموران پلیس آگاهی غرب استان تهران، با اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احتکار در انبار‌ها و سوله‌های شهرستان شهریار، ۲۶۰ انبار و سوله دپوی انواع کالای قاچاق را شناسایی و ۷ دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق را توقیف کردند.

وی افزود:مأموران در راستای اجرای این طرح، محل دپوی کالا‌های قاچاق در ۲۶۰ انبار و سوله در سطح شهرستان شهریار را شناسایی و پس از کسب مجوز قضائی مورد بازرسی قرار دادند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران تصریح کرد: در اجرای این طرح انواع کالای قاچاق از قبیل: ۲ هزار و ۵۴۰ عدد سینک ظرفشویی و رویه اجاق گاز به ارزش ۲۵ میلیارد ریال، ۵۰ هزار قطعه لوازم یدکی خودرو به ارزش ۵۰ میلیارد ریال، ۸۸۰ بسته ۱۲ تایی پوشاک بچه به ارزش یک میلیارد، ۲۰۰ پالت کاشی وسرامیک چینی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال و الیاف خارجی به ارزش یک میلیارد ریال کشف شد.

سردار خانچرلی بیان داشت: کشف ۸ هزار لیتر روغن موتور تقلبی به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال، ۲ هزار و ۵۰۰ عدد لوازم تزئینی به ارزش یک میلیارد ریال، ۵۰۰ عدد باند خودرو به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال، ۴۰ جعبه غلطک آسیاب کارخانه آرد به ارزش ۲ میلیارد ریال، ۵ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم برنج به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال از دیگر توفیقات پلیس در عرصه مبارزه با کالای قاچاق بوده است.

این مقام ارشد انتظامی، ارزش ریالی کالا‌های قاچاق کشف شده را ۹۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: ۱۶ نفر در این راستا دستگیر و جهت رسیدگی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران بیان داشت: با توجه به ویژگی‌های خاص مناطق غرب استان تهران و دارا بودن باغات و سوله‌های متعدد، جاذبه و زمینه برای دپوی کالای قاچاق در این منطقه وجود دارد که به همین جهت، پلیس غرب استان تهران برنامه ویژه‌ای برای مقابله با این امر در نظر گرفته و به صورت مستمر طرح‌های کنترلی مبارزه با کالای قاچاق را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

سردار خانچرلی با بیان اینکه پدیده قاچاق به اقتصاد کشور ضربه می‌زند، خاطرنشان کرد: تمام سعی و تلاش پلیس بر این است با همکاری و همدلی مردم و دیگر سازمان‌های مرتبط بتواند این پدیده را به حداقل رسانده و آن را به صورت ریشه‌ای برطرف کند.